Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Tycker att vi som är fodervärdar ska ha en egen tråd att diskutera i på samma sätt som Medryttartråden osv så alla ni som är fodervärdar... 2
Svar
22
· Visningar
2 512
Senast: Speedway
·
Hästmänniskan Ok, min uppkörning närmar sig och jag hoppas verkligen VERKLIGEN jag klarar den. Så jädra meckigt annars. Och onödigt kostsamt att... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
19 278
Anläggning Ja ni ser rubriken. Jag lät bygga två uteboxar i somras. De är byggda på en nygjuten cementplatta. Nu när det regnar mycket rinner det...
Svar
14
· Visningar
2 063
Senast: spagan
·
Hästmänniskan Jag vill anlägga en enklare paddock men lite osäker... Just nu så har vi en enklare paddock som fungerat kanon till dressyr och...
Svar
1
· Visningar
1 439
Senast: Scata
·
Anläggning Ska snart sätta igång med bygge av eget stall :D Hade tänkt golvvärme i sadelkammaren som uppvärmning. Vill gärna slippa element p g...
Svar
1
· Visningar
1 730
Hästmänniskan Hej, behöver ha lite synpunkter på hur jag ska göra. Jag är för tillfället mammaledig med en dotter på 3 år och en på 8 mån. Har...
Svar
10
· Visningar
2 438
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med den här tråden egentligen. Jag tror jag vill ha hjälp att tänka antar jag.. För just nu går...
Svar
2
· Visningar
1 046
Senast: FiVi
·
Hästmänniskan Skulle vilja höra om era erfarenheter av att jobba som hovslagare. Min första undran är hur ni håller er kropp i trim? Avsätter ni tid...
Svar
5
· Visningar
2 855
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Köparen besiktade inte innan köp? http://www.tidningenridsport.se/Nyheter/Sverige/2013/7/Elitryttare-stams-av-kopare/ 2 3
Svar
51
· Visningar
8 824
Senast: humlan_100
·
Hästmänniskan Jag är just i fart med att köpa min förta häst. Jag har provridit och ska lära känna hästen lite mer innan jag tar ställning. Det känns...
Svar
14
· Visningar
3 025
Senast: Annostar
·
Hästmänniskan I morgon ska min ev nya häst besiktigas! Är så nervös att jag kan kräkas;) Efter närmre två år med olika symtom på min förra...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: JG
·
Anläggning Har suttit och surfat runt för att investera i nån ny foderhäck. Stötte på denna, som vid första anblicken kan se trevlig ut. Men, det...
Svar
13
· Visningar
2 324
Senast: Trissa
·
Anläggning Förhoppningsvis blir stallbygget äntligen av kommande sommar. Mitt problem är att innermåttet max får vara 7x13 m (alltså väldigt... 2
Svar
23
· Visningar
5 331
Anläggning Till sommaren kommer vi att bygga ridhus:banana: Vi har redan bestämt oss för vem som ska bygga till oss men nu underlaget är ju lite... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
15 593
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag har ridigt sedan 5 års åldern och fick min första ponny när jag var 12 år. Efter ponnytiden köpte jag mig ett 8 årigt sto som gått...
Svar
8
· Visningar
2 206
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag är lite nyfiken på detta (hej förresten, ny här! :) ) - hur länge hade ni ridit innan ni köpte er första egna häst? Anledningen... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 408
Senast: Karma
·
Ekonomi & Juridik Har hästen utlånad i 7 månader, ett slutdatum har satts, för ett ev köp. Annars ska fodervärden köra hem hästen. Det har gått 1 månad... 2
Svar
39
· Visningar
7 362
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Vi har köpt en häst.. som jag verkligen gillar. en välstammad 5 åring som vi skall ha till hoppning. Vi har kollat på 1000 hästar o jag... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 918
Senast: Marygirl
·
Gnägg Hittade denna lilla bildserie och tänkte höra om någon här har klätt ut sig och sin häst i år? Sedan jag fick min svarta foderhäst för...
Svar
7
· Visningar
4 711
Senast: kvandi
·
Gnägg Jag har av personliga skäl lånat ut min prins på foder. Körde iväg honom torsdags förra veckan, jag ville verkligen inte låna ut honom... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 779
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kastrering av tik - erfarenheter?