Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr verkar det ju inte så himla lätt att få bli medryttare. Jag har tittat på ett flertal annonser, men det är ju ingen som frågar efter en nybörjare till medryttare direkt, helst ska man ju ha ridit i 10 år och ha en halv veterinärsutbildning..! Då överdriver jag faktiskt inte så mycket, erfarenhet frågar alla efter - men hur ska man få det om man inte får chansen?
Jag vill tillägga att jag var medryttare 12 år innan jag köpte hästen också, och det var under denna tid jag lärde mig mest. Min hästägare lät mig stegvis ta mer ansvar och utbildade mig samtidigt.Jag började på ridskola när jag var tio år och köpte min första häst förra året... jag är 37 år.
Jag räknar att hästen och allt runtomkring kostar 6 000 kr/mån.
Första hästen köpte jag i januari 2013. Och jag har nog lärt mig mer under de här 9 månaderna som jag haft egen häst, än vad jag någonsin kunnat göra som medryttare eller ridskolelev. Jag räknade med att det skulle kosta mig ca 4500:- i månaden med stall, försäkring, foder och hovslagare. Men i verkligheten slutade det på 5500:-/månad eftersom jag ville träna också. Det är alltså fasta kostnader... sen tillkommer ju vaccination en gång om året, och avmaskning, och kanske nån tävling, och till det tillkommer ju licenser. Och vi ska inte tala om alla veterinärräkningar...
Alla veterinärräkningar? Vad gör du med din häst?
Normalt har man väldigt sällan veterinärräkningar, om det inte handlar om vaccionationer eller tandkontroller som kommer minst 1 gång per år.