Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Vi har tyvärr ingen grovingång eller källare utan får ha ridkläder mm i garderob i hallen. Känner själv ibland när jag t ex kommer hem...
2
Svar
28
· Visningar
5 798
Senast: Wera
·
Hästmänniskan Ni som har haft era hästar försäkrad i den vanliga försäkringen tidigare med både liv A1 och vetvård A1 som sedan bytt från den till nya...
2
Svar
24
· Visningar
2 817
Senast: mackan
·
Hästmänniskan För några år sedan sålde jag min älskade häst, min första egna häst pga flytt till lägenhet. Bodde där i ett år men vantrivdes, fick...
Svar
10
· Visningar
2 778
Senast: godisbiten
·
Anläggning Skulle behöva lite bra inputs på en bra planering på mitt nya stall. Jag får verkligen inte till någon bra lösning :( Jag har själv...
2
Svar
37
· Visningar
8 212
Senast: Rie
·
Ekonomi & Juridik Den här annonsen såg jag precis "Vi bor på en gård på landet och är i behov av hjälp till våra hästar. Driver eget företag och har...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 158
Senast: rubytoo
·
Hästmänniskan Hej! Jag undrar vilket är bäst egentligen. Hyra häst från hyrstall eller vara fodervärd åt en privat häst? Tacksam för svar:)
Svar
4
· Visningar
979
Senast: fridaxi
·
Hästmänniskan Just som rubriken säger: vad är det bästa med er när det rör häst?
2 3
Svar
50
· Visningar
4 052
Senast: Attaquer
·
Gnägg Alla här med kallblod! Lägg gärna upp bilder på dem och berätta om dom :) Avgudar alla typer av kallblod, de är riktigt vackra hästar &...
Svar
6
· Visningar
4 122
Senast: Agaton_Sax
·
Anläggning Jag och sambon har bestämt oss för att hyra en gård där det även finns möjlighet att få ha hästar. Vi har evt en gård på gång men kruxet...
Svar
14
· Visningar
2 204
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Har ni några tips på ställen där man kan åka i några dagar, rida bra hästar för bra instruktörer, och bo bra, äta och dricka gott? Är...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Saeta
·
Ekonomi & Juridik Hej! Nu vänder jag mig till er där ute som har erfarenhet av import från Norge. Hur går man till väga? Jag pratade med tullverket...
Svar
3
· Visningar
3 620
Senast: Masse
·
Anläggning Jag har för det mesta använt stallströ i boxen men har nu ett tag testat lantbruksströ i stället. Det är mald kutterspån och jag tycker...
Svar
14
· Visningar
5 671
Senast: Lydia
·
Gnägg Lite konstig tråd såhär på kvällen men är det någon som vet vad gällande världsrekord ligger på? :D Har nämligen en pålle som skulle...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Rialavargen
·
Hästmänniskan Hej! Har tittat på en häst som verkar passa mig perfekt. Vill verkligen köpa denna hästen. Det enda som får mig att tveka är att...
2
Svar
38
· Visningar
6 919
Senast: Zephira
·
Anläggning Hur mycket är det vettigt att ta i stallhyra för litet men nybyggt stall ute på landet?Fullservice samt grovfoder inräknat? ridbana...
Svar
4
· Visningar
1 074
Senast: moonstruck
·
Hästmänniskan Om ni var medryttare (gratis) 1 gång i veckan på en häst och på eran dag tog alla stallsysslor som mockning, göra mat osv. Skulle ni...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 106
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Har funderat lite på vad det är som gör att man trivs så bra med och tycker om vissa hästar mer än andra. Vad tror ni? Jag är tokkär...
Svar
18
· Visningar
2 135
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
39 335
Ekonomi & Juridik Hejsan! undrar om det krävs utbildning för att undervisa i ridning (tex på ridskola eller privat)? eller är det så att det räcker med...
2
Svar
24
· Visningar
3 271
Senast: Lobelia
·
Anläggning Hej Vi håller på att bygga nytt och funderar på hur vi ska göra med diffusionsspärren? Vi tänker oss inifrån stallet sett...
Svar
2
· Visningar
1 665
Senast: Destrier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur