Sv: Att ha hästarna hemma: är det värt det?
Jag är i exakt samma sits.
Har också precis köpt mig en gård. Det är både med spänning och skräck jag ser fram emot att ha hästarna hemma.
För min del kommer jag att se till att all hantering är så enkel att till och med svärmor kan passa hästarna.
På sikt kommer jag att försöka få någon inackorderad. Någon som man känner och kommer bra överens med. Någon som kan få stå billigare mot att man hjälps åt om någon vill åka bort.
Är man en person som gärna vill ha saker på ett särskilt sätt så är det ju en klar fördel att ha sitt eget stall.
Just nu har jag det väldigt lyxigt. Har inga stallpass och ridhus finns på gården. DET kommer att bli en stor omställning.
Men man får vänja sig bara.
I slutändan är ändå min känsla att det kommer att löna sig för mig, både själsligt och ekonomiskt.
Jag ska precis flytta till min egna gård och mitt egna stall.
För mej är det kluvet. Jag trivs nåt enormt bra i stallet jag står nu. Vi funkar så bra tillsammans och har bra rutiner, delar alla pass på två och hjälper varann osv osv osv. Vem vill byta bort det liksom
Men nånstans har jag alltid velat haft egen gård, har bott så som liten och 'vet ändå vad det innebär'. Det blir tufft men ser det inte som ett problem. Alls. Ser man det som ett problem så är det förmodligen inget man kommer trivas med heller.
Det blir ju en hel del merjobb då vi har allt serverat i stallet nu, man ska börja hämta hö, spån, köra bort gödselstack, serva hagar och stall och precis allt annat som jag inte behöver göra nu
Men jag ser fram emot det. Vi är rätt drivna både jag och sambon och inga som ligger på sofflocket direkt.
Jag kommer sakna nuvarande stallet men ser fram emot det egna lika mycket! Ska bli spännande!
Jag är i exakt samma sits.
Har också precis köpt mig en gård. Det är både med spänning och skräck jag ser fram emot att ha hästarna hemma.
För min del kommer jag att se till att all hantering är så enkel att till och med svärmor kan passa hästarna.
På sikt kommer jag att försöka få någon inackorderad. Någon som man känner och kommer bra överens med. Någon som kan få stå billigare mot att man hjälps åt om någon vill åka bort.
Är man en person som gärna vill ha saker på ett särskilt sätt så är det ju en klar fördel att ha sitt eget stall.
Just nu har jag det väldigt lyxigt. Har inga stallpass och ridhus finns på gården. DET kommer att bli en stor omställning.
Men man får vänja sig bara.
I slutändan är ändå min känsla att det kommer att löna sig för mig, både själsligt och ekonomiskt.