Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller vi behöver inte just ta tävlingar... Familjen har bokat en resa och är på väg till flygplatsen då hjälpen ringer och säger att dom inte kan ta hand om djuren för x-orsak. Eller hjälpen blir sparkad och måste till sjukhus efter 2 dgr
Har ni någon plan B för detta? Jag menar säkrar ni upp med vikarier för hjälpen OM något händer denna? Eller hur gör ni?
Hur fungerar det? Vad gör stallägaren som du slipper när du är ensam inackorderad? Eller har dom egna hästar i stallet?
Eller vi behöver inte just ta tävlingar... Familjen har bokat en resa och är på väg till flygplatsen då hjälpen ringer och säger att dom inte kan ta hand om djuren för x-orsak. Eller hjälpen blir sparkad och måste till sjukhus efter 2 dgr
Har ni någon plan B för detta? Jag menar säkrar ni upp med vikarier för hjälpen OM något händer denna? Eller hur gör ni?
*kl*
Hur många av Er är ute och tävlar på helgerna? Och vem tar hand om stallet och hästarna hemma då? Mitt i den helgen eller timmarna före ni ska åka iväg så kan inte personen hjälpa till, vad gör ni då? Har ni någon plan B för det eller får ni stanna hemma?
Det jag funderar på är dock om det är värt det att ha hästarna hemma? .......
Det skulle vara otroligt mysigt att ha hästarna hemma (shettisboxar är ju typ det sötaste som finns), men är det värt det tycker ni?
När det gäller för min del så reser jag inte iväg på någon utlandssemester. Punkt.
Jag avskyr att vara hemifrån längre än 3 dagar. När jag har semester vill jag bara vara hemma och pyssla i trädgården, måla och snickra. Ta dagen som den kommer.
Att åka bort dagsturer är inga problem - samma procedur som när jag åker till jobbet. Det är snarare vovven som sätter begränsningar än hästarna. Dock är det lättare att lämna vovven på pensionat än lämna bort hästarna om det skulle behövas.
De gånger jag åker bort på tjänsteresor, så bor mannen i mitt hus och vaktar huset och tar hand om djuren.
Hade det varit så att jag velat ha ALLT - ha häst OCH ut och resa. Då hade jag nog valt ett annat typ av boende för mig och kusen.
/Lizzie
Familjen har bokat en resa och är på väg till flygplatsen då hjälpen ringer och säger att dom inte kan ta hand om djuren för x-orsak.
Sitter och Hemnetknarkar tidsvis och hittar då både hus och gårdar som är intressanta. Det jag funderar på är dock om det är värt det att ha hästarna hemma? Det blir ju lite mer underhåll än när man är inackoderad och framför allt verkar det som att folk aktiverar sina hästar MINDRE när de har dem hemma, jämfört när de var inackorderade Har man mindre tid när man har hästarna hemma? Är det för att det är tråkigare att vara själv i stallet, som det inte är lika kul att hålla på med hästarna? Rent ekonomiskt: är det värt att ha hästarna hemma? Vi vill varken ha en dyr gård eller ett dyrt hus och jag har hästarna otroligt billigt idag (avdrag på stallhyran pga att jag hjälper till med fodringar). Hade jag tagit hem mina ponnys hade foderkostnaden gått upp, storbal är inte att tänka på, den hade varat hur länge som helst. Så det hade fått bli dyra småbalar.
Det skulle vara otroligt mysigt att ha hästarna hemma (shettisboxar är ju typ det sötaste som finns), men är det värt det tycker ni?
Ska tillägga att jag står i ett toppenbra stall idag