Sv: Att ha hästarna hemma: är det värt det?
Gillar inte heller kollektivstall. Jobbar oregelbundna tider så jag vet helt enkelt inte om jag kan ta den där kvällen exakt klockan åtta på tisdag om sju veckor..
Nu har jag djuren hemma. Skönt, trivsamt, lättskött. Bara jag och sambon som dräller här. På plussidan också med resorna, jag slipper åka någon mil och sen åka hem, för att komma på att jag glömde.. och så åka tillbaka. Nu är det fritt att pussa mule precis när som helst
/Ralli som är i stallet ca 15 gårnger om dagen.
För mig är det egen gård eller bra helinackordering som gäller.
Jag hatar kollektivstall, det tar sååå mycket energi från mig.
När vi hade eget var det inte mkt stallfix, bra rutiner och dessutom gjordes allting ordentligt från början så inga dåliga nödlösningar som är dryga och odrägliga.
Så det var väldigt lite underhåll och otroligt lättskött.
Jag har behövt göra 1000ggr mer underhåll i andras stall där jag varit inackorderad för att det inte görs ordentligt
Dessutom hatar jag åkandet fram och tillbaka till stallet, finns det hemma så är det ju bara att gå ut när det passar.
Annars passar som sagt helinackordering mig bra, jag åker till stallet när jag vill och behöver bara lägga energi på att greja med min häst och ingenting annat.
Gillar inte heller kollektivstall. Jobbar oregelbundna tider så jag vet helt enkelt inte om jag kan ta den där kvällen exakt klockan åtta på tisdag om sju veckor..
Nu har jag djuren hemma. Skönt, trivsamt, lättskött. Bara jag och sambon som dräller här. På plussidan också med resorna, jag slipper åka någon mil och sen åka hem, för att komma på att jag glömde.. och så åka tillbaka. Nu är det fritt att pussa mule precis när som helst
/Ralli som är i stallet ca 15 gårnger om dagen.