Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Sitter och Hemnetknarkar tidsvis och hittar då både hus och gårdar som är intressanta. Det jag funderar på är dock om det är värt det...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 682
Senast: Ulrika C
·
Hästmänniskan Vet inte om jag lägger tråden rätt, moderator får gärna flytta till lämpligare plats annars. Jag har i några veckor försökt komma med...
Svar
12
· Visningar
1 933
Senast: Bowman
·
Hästmänniskan Överväger just nu att flytta från stallet jag har min häst uppstallad i. Det finns flera mycket positiva saker med stallet, men tyvärr...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Senast: Hanna_b
·
Anläggning Med risk för att det blir tjatigt med sådana här frågeställningar. Men jag tar risken.. ;) Jag funderar på att bygga stall i ladan...
Svar
19
· Visningar
4 207
Senast: azagh
·
Gnägg Jaha! Då har vi fyllt även den andra tråden så jag startar en tredje där vi norr- och västerbottningar kan prata om allt som har med...
78 79 80
Svar
1 589
· Visningar
107 218
  • Låst
Gnägg Eller 5 eller vad det nu blir :p Nästa säsong alla fall. Vad tror ni, kommer det bli lika bra som tidigare? Några förväntningar...
20 21 22
Svar
426
· Visningar
67 173
Senast: Marye
·
Ekonomi & Juridik Ni som hyr ut plats med fri tillgång till hösilage, hur många kilo räknar ni med per dag för häst respektive ponny?
2 3
Svar
40
· Visningar
3 639
Senast: Trissa
·
Anläggning Det är alltid lika roligt att se hur det har sett ut tidigare och sedan resultatet. Det kan även ge bra tips och idéer till de som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
24 414
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Har nu köpt ett SWB sto född 2012, hon är tidigare ej försäkrad och nu sitter jag här och försöker bli klok på hur jag bäst försäkrar...
Svar
7
· Visningar
1 242
Senast: Trissa
·
Ekonomi & Juridik Hur ser ni på följande situation: hästägaren betalar sin hyra och mockar sin box men hanterar inte sin häst....tar inte in den, borstar...
2
Svar
27
· Visningar
5 116
Senast: Gimlan
·
Anläggning Jag skriver något om hållbar utveckling i stallet och jag undrade vad som är miljövanligast att använda i boxarna? Är det halm, spån...
Svar
12
· Visningar
1 966
Ekonomi & Juridik Jag sitter i planerna att starta en second hand butik för hästprylar. Har tänkt ha alla inriktningar.. dvs. rid, trav, western, voltige...
Svar
5
· Visningar
1 250
Ekonomi & Juridik Chipmärkte några travarföl i höstas och hästägaren hade ju inte läst pappren från avelsföreningen och därför inte fattat att det var hon...
Svar
18
· Visningar
3 017
Senast: Niela
·
Anläggning Ska bygga lösdrift för två hästar och klurar på bra lösningar gällande sjukbox. På gården finns befintlig ladugård som i framtiden ska...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 516
Senast: kardemumma
·
Ekonomi & Juridik Jag har en stallgäst som sagt upp sina stallplatser. Hen har flyttat sina hästar från gården. Hen betalar inte sin stallhyra för sista...
Svar
19
· Visningar
4 022
Senast: Liten
·
Anläggning Hej! Jag behöver hjälp innan jag kastar ut datorn!!! kan nån rita upp mitt stall i google sketchup? Jag kan inte engelska och jag får...
Svar
2
· Visningar
1 087
Senast: Casper
·
Ekonomi & Juridik Hej! Nu vet jag inte alls om jag lägger tråden rätt? Har en fråga kring försäljning av föl, gällande kontraktsdelen. Man brukar ju i...
Svar
2
· Visningar
937
Hästmänniskan Hade en diskussion häromdagen ang huruvida det är synd om eller inte synd om en häst som man beslutar sig för att avliva. Jag är av...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 906
Senast: Miss Sixty
·
Gnägg Jag håller på att googla sönder kentaur/centaur-bilder:nailbiting:. Såg för några år sedan i någon av alla kända hästtidningar en...
Svar
9
· Visningar
1 847
Senast: Cita
·
Anläggning Hej på er! Det verkar ju som en hel del här har byggt om gamla kostall till häststall. Vi håller på att renovera gården hemma nu. Till...
2
Svar
20
· Visningar
2 566
Senast: Blomskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar