Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
lånar sista.
hoppar in i tråden.
vi håller på och ska bygga om våra boxar i stallet.
ska bygga mellanväggar och fronter själva är tanken.
vill ha slagdörrar och gallerfritt.
något att tänka på när det gäller dörrarna?
vilket material hade ni valt?
till mellanväggar ska vi ha reglar 45 mm.
SKulle vilja säga att det beror på häst/ponny. Tex vill jag inte ha 150 cm höga väggar till min mini, han är ju bara 74 cm i mkh
Beror också på om man har en balk över boxfronten, men runt 150 är vanligast, tror vi går 140-145 men är inte säker, har sen ett valv/båge i järn så där blir det 5cm högre.
Kan du bygga någon enklare överbyggnad, typ garageport? Kanske i anslutning till stallet så får du en vägg "gratis".
I stallet där min häst står nu sitter det två rader av ljusrör längsgående med gången så det lyser upp bra i boxarna, men ingen belysning inne i dem. Hästarna bryr sig nog inte så mycket om belysning, de ser så mycket bättre i mörker än vad vi gör. Men har ju lite med att göra om man ska stå i boxen och göra i ordning sin häst. Har en stallkompis, som är lite till åren, och har torvströ till sin häst, hon mockar med pannlampa
Men såg något på jordbruksverket hemsida om hur det var bra att sätta ljuskällor i stall, kolla där, jag ska också kolla om jag kan hitta det igen.