Rimlig lön för tävlingsgroom

Sv: Rimlig lön för tävlingsgroom

Lagarna är kanske inte relevanta i Ryssland men de är det i EU och är nog av intresse av alla som önskar att arbeta i en seriös verksamhet.

Vet en tjej som arbetade hos en känd "hopptränare" utanför Göteborg som inte tog hänsyn till arbetstidslagen. Tränaren vill att hästskötarna skall bo i en friggebod eller en arbetsbod utanför stallet för att han eller hon alltid skall vara tillgänglig utan hänsyn till arbetstidslagen eller någon tanke på ob eller jourersättning. Det slutade tyvärr med att den här tjejen somnade i bilen på motorvägen genom Landvetter.

Är det sådana arbetsförhållanden vi vill ha?

Ni som skriver om arbetstidslagar och liknande.
Ni har väl uppmärksammat att TS skriver "Ryssland" som hemort?
Det är inte alls säkert att svenska lagar och förhållanden är relevanta.

TS kanske bor i Ryssland men har möjligheten att få ett arbete som groom här i Sverige. Varför annars fråga på ett svenskt forum? Och då är ju svenska lagar och förhållanden relevanta. Sen är det en annan femma att så få svenska hästverksamheter följer dem. :meh:

TS kanske bor i Ryssland men har möjligheten att få ett arbete som groom här i Sverige. Varför annars fråga på ett svenskt forum? Och då är ju svenska lagar och förhållanden relevanta. Sen är det en annan femma att så få svenska hästverksamheter följer dem. :meh:

Kanske för att hon är svensk kan man ju gissa iom att hon skriver på svenska. Och om hon bor i ryssland så kan du ju enkelt utgå ifrån att det inte är i sverige hon skall jobba iom att hon skriver att hon kanske skall ta med sin häst, tror ingen klyddar med dyr karantän odyl som det är från icke eu-land för att jobba, eller hur......

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 342
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 055
Senast: Wingates
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 148
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar