Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hur funkar det? Får man ta med hästar inom eu hursomhelst, eller är det en massa karantän och grejer? Och vad gäller utanför eu...
2
Svar
28
· Visningar
4 544
Senast: rustina
·
Anläggning Lite frågor till mindre föreningar som byggt ridhus: Hur finansierade ni själva bygget av ridhuset? lån, fonder, försäljning av...
Svar
0
· Visningar
962
Senast: Emmahpemma
·
Ekonomi & Juridik Planerar nu för vårens sådd, men är novis på området!! Försöker hitta en bra blandning för såväl höskörd som bete, med lågt...
Svar
11
· Visningar
2 448
Senast: skogaliten
·
Gnägg Spånade med en kompis idag om lottovinst. Hur långt räcker pengarna. Du köper lite mark (kanske 20 hektar) bygger hus i ett hörn och så...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: kvandi
·
Gnägg Hej, Jag behöver ta lite semester under våren och en hästsemester på irland känns idealt! Jag har redan hittat en samlinggsida...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Dorinda
·
Anläggning I sommras byggde vi en stor fin lösdrift till mina 2 hästar. Ett varmblodssto och en korsning halvblod/Nordsvensk. Hade först maten...
2
Svar
29
· Visningar
3 290
Ekonomi & Juridik Hejsan allihopa! Jag har en fråga: hur mycket kostar att hyra ett fält för hästar? Jag funderar på att hyra nån plats för hästar i...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Hej! Är på gång att köpa en ny häst. En hingst född juli -12 så drygt 1,5 år. Den ska dock få bli valack innan hemkomst och samtidigt...
Svar
5
· Visningar
1 502
Senast: tramp
·
Gnägg Lilla ponny fick en skada i början av sommaren och har inte fått hoppa sen dess. I går äntligen, dax för kliniken igen, som sade ok att...
Svar
9
· Visningar
1 718
Senast: sthu
·
Anläggning Frågan gäller som rubriken lyder: Hur mycket mer är det värt att betala i stallhyra för att ha ridhus på gården? För ca 10 år fanns...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
9 785
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik I slutet av september 2013 köpte vi en ponny till vår dotter av en hästhandlare för 15000 kr. Ponnyn köptes som barnponny/nybörjarhäst...
Svar
6
· Visningar
2 892
Anläggning Jag undrar vad lagen säger om att smäcka upp uteboxar på en större hustomt, på landet då givetvis med mark i anslutning till tomten som...
Svar
12
· Visningar
5 211
Senast: KungTulle
·
Anläggning Har en diskussion med min man angående ev värmekälla i stallet. Om vi nu bortser från den ekonomiska och praktiska biten utan bara...
Svar
18
· Visningar
7 734
Senast: acj
·
Hästmänniskan Är så sugen på att skaffa en ponny till mig och barnen, men är rädd att det vore att ta mig vatten över huvudet. Har 4 barn (varannan...
Svar
17
· Visningar
1 645
Senast: Suskiv
·
Gnägg Google vill inte samarbeta med mig, troligtvis pga att jag är kass. ;) Någon som har länken till den roliga, nervösa pappan som inte...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: Thelma
·
Ekonomi & Juridik Jag är med i ett förbund med hästinriktning, för oss går det lite trögt just nu, rätt lågt medlemsantal och relativt lågt deltagarantal...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 810
Senast: lizzie
·
Anläggning Vi har i många år klarat oss utan traktor och fyrhjuling men med lite större hösilage balar måste vi ha hjälpmedel. Men det är ju en...
2
Svar
28
· Visningar
7 702
Gnägg Världens bästa farbror som lever livet 23 år gammal, all kärlek till denna fantastiska individ, snart 13 år har han funnits i våra liv...
Svar
9
· Visningar
1 367
Senast: Zuzzi
·
Hästmänniskan Hur vet man vad man vill? Om man vill fortsätta ha häst, eller ta en paus? Läget är såhär. Min ridhäst dog för några år sedan. Han...
Svar
17
· Visningar
1 557
Gnägg -Nu sägs det adjö till Globen, loggan, sportchefen, och namnet..vad finns det för tankar om alla dessa olika ingredienser i det nya...
2
Svar
21
· Visningar
2 314
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden