Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3
*kl*
Här är hästen nu skickad på bete. Tyvärr kommer det att bli sista betet för honom. Var till klinik i början av månaden då han gått och varit mystiskt halt ett tag, utan uppenbara skäl. Röntgen visade att han hade kroniskt deformerande artros i kotleden på höger fram. På samma ben hade han även en lös benbit samt början till pålagringar på kronleden. Så dessvärre blir det, som jag misstänkte redan innan vi åkte till kliniken, Trappalanda nästa för min älskade gubbe.
Men vi har fått många fina år tillsammans åtminstone. Vi är inne på vårt elfte år nu. 2 november skulle det vara vårt elvaårsjubileum. Som det är nu skiljs vi dessvärre åt redan när betet är över. Själv kommer jag att ta en paus från hästlivet efter det, dels för att jag betvivlar att jag kommer kunna knyta an till en häst som jag gjort med Barret och dels för att det helt enkelt är så attans besvärligt med häst här i Gällivare. Så nu kommer det bli mer fokus på hundutställning och Zen-övningar för att inte bli fullständigt tokig på min överenergiska, kaxiga dalmatiner...