Sv: När bör stallägaren lägga sig i?
Om du är stallägare så är det ju du som sätter ribban också. Så jag tycker iof att du kan nämna på ett vänligt sätt att du noterat att hästen inte är så ompysslad om du känner så.
Att fråga om hovslagaren är kontaktad kan du ju göra om du ser att det gått över tiden enligt dina mått mätt.
Men jag skulle känna mig väldigt illa till mods om någon stod och borstade för fullt på min häst när jag kom till stallet utan att ha frågar mig först.
Då menar jag inte visitera och "rafsa" av värsta lera på benen.
Men min häst är MIN häst och där frågar man först!
Det här är ett litet stall och ingen går bakom ryggen på ngn..problemet är väl att jag tycket synd om hästen. Den får ingen mer uppmärksamhet än när den leds ut och in. Att låta ngt som ens kommer i närheten av vanvård ske är helt otänkbart! För mig så är det så att har man häst så borstar man av den ngr gånger i veckan även om den inte rids, man visiterar den, känner igenom ben och senor, borstar igenom man och svans och verkar hovarna innan de börjar brytas och bli trasiga i nederkanten ...dvs åtminstone var tredje månad..Jag har börjat överväga att borsta av den lite själv ibland och kela lite med den ...Men min standard är kanske överdriven - därav min fråga.
Om du är stallägare så är det ju du som sätter ribban också. Så jag tycker iof att du kan nämna på ett vänligt sätt att du noterat att hästen inte är så ompysslad om du känner så.
Att fråga om hovslagaren är kontaktad kan du ju göra om du ser att det gått över tiden enligt dina mått mätt.
Men jag skulle känna mig väldigt illa till mods om någon stod och borstade för fullt på min häst när jag kom till stallet utan att ha frågar mig först.
Då menar jag inte visitera och "rafsa" av värsta lera på benen.
Men min häst är MIN häst och där frågar man först!