Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Har en liten gård,8 hästar.. 4 inackorderingar.. Lösdrift, men stall finnes också.. Jag funderar på att säga upp en av...
2
Svar
37
· Visningar
4 326
Senast: Niela
·
Ekonomi & Juridik Hej Nu ska jag köpa min första tävlingshäst. Jag har inte köpt häst för sådana här summor innan så nu vill jag kolla av att allt går...
Svar
1
· Visningar
1 065
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Det här är en lite ovanlig fråga, så om det är fel forum hoppas jag att ni har överseende och flyttar tråden. Situationen kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 711
Senast: Dandylinn
·
Hästmänniskan Hejsan alla kloka hästmänniskor. Jag ska köpa min första häst och undrar om ni med erfarenhet skulle köpa en häst som haft hovbölder...
Svar
16
· Visningar
2 344
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Vilket hade ni valt och varför? Alt 1: Stallplats i stall med ca 20 boxplatser, ridskoleverksamhet i denna stallbyggnad 6...
Svar
9
· Visningar
1 487
Senast: nullo-modo
·
Gnägg Upptäckte den här på SVTPlay: Luck Tydligen ska Dustin Hoffman vara en av skådespelarna. Jag har själv intet titta än så jag har ingen...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: urkella
·
Gnägg Håller just nu på att leta efter en "billigare" sällskapshäst för lättare ridning och en sak som slår mig när man tittar på alla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 331
Senast: Lill76
·
Ekonomi & Juridik Har en fråga. Om en häst har en person som ägare hos stc och en person säger att hon fått den och har en person som intygar att hon hört...
Svar
9
· Visningar
1 340
Anläggning När huset till sist (till våren?) är färdigfixat är det dags för mig att bygga stall. Som jag längtat... Men jag har lite grubblerier...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
12 743
Senast: McFlurry
·
Gnägg Hej! För några år sedan kom det ett program på TV med hoppryttare som red för landslagskaptenen Sylve Söderstrand och en annan blond...
Svar
6
· Visningar
1 151
Senast: Sar24BB66
·
Ekonomi & Juridik Vad tycker ni är rimligt att betala för att få tillsyn av två hästar på lösdrift 4dagar/vecka i totalt 8 veckor? Inget avancerat, bara...
Svar
3
· Visningar
1 258
Senast: MM
·
Anläggning Vill gärna ha tips på lösningar för att slippa undan att fodra på marken. Ger inte fri tillgång utan uppvägda givor. Är inte ute efter...
2
Svar
20
· Visningar
6 503
Senast: spagan
·
Anläggning Om man ska fylla en tom box med strö hur mycket går det åt då? Jag står och velar mellan halmpellets och kutterspån. Gillar båda.
Svar
12
· Visningar
6 852
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Imorgon ska jag åka iväg och provrida en häst som jag eventuellt ska bli ägare till. ;) Hästen ifråga är en d-ponny, tysk ridponny...
Svar
14
· Visningar
3 619
Senast: Ponnytant
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hittar inte tråden, om programmet som går på TV4. Där kommer det upp om magra hästar, (där vi inte får se hur det går...) De pratar...
Svar
10
· Visningar
2 369
Gnägg Efter att ha kollat på alla fina hästar i bildtrådarna så har jag också lagt märke till att det är många som verkar bo på riktigt fina...
Svar
17
· Visningar
2 011
Senast: Sar24BB66
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder... Varför är det så svårt? Har ni några tips?? Har annonserat på nätet o frågat runt bland folk jag känner.. :(
8 9 10
Svar
182
· Visningar
21 190
Senast: kossankaj
·
Anläggning Som rubriken. Vad har ni för stängselmaterial i era vinterhagar? Plank, järnrör, tråd? Har ni el i staketet eller inte? Hålls hästarna i...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 681
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Köpte en 3-åring i höstas, ett korsningsto (arab/halvblod/varmblod) som ett litet impulsköp. Var egentligen inte behov av en ny häst men...
Svar
9
· Visningar
1 908
Senast: Masse
·
Anläggning En fråga bara. Kan man grusa upp alla hagar på all mark? På t.ex lerjord, borde det inte sjunka ner efter ett tag oavsett hur man gör?
2
Svar
35
· Visningar
9 732
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar