Sv: Svårsålda hästar
Det du beskriver, finns säkert också.
Men min erfarenhet är en annan: människor som tar god hand om de "begagnade travhästarna" och andra individer som inte riktigt hittat rätt.
Jag är medveten om att TS häst utifrån beskrivning inte är helt lättplacerad, men att helt döma ut möjligheten útifrån att "ingen tar hand om en gratis häst utan den missköts eller slaktas" verkar lite väl dystert i mina ögon.
Om TS sedan inte vill söka efter fodervärd/medryttare så är det en annan femma.
Jodå. Det finns folk som gärna tar emot diverse hästar, gärna med utrustning. Tre dagar senare är hästen svartslaktad, och när ägaren försöker hålla kontakt ljugs det rätt upp i ansiktet att "hästen mår finfint, vi går skogspromenader ibland, och ev tar vi ett föl nästa år".
Det du beskriver, finns säkert också.
Men min erfarenhet är en annan: människor som tar god hand om de "begagnade travhästarna" och andra individer som inte riktigt hittat rätt.
Jag är medveten om att TS häst utifrån beskrivning inte är helt lättplacerad, men att helt döma ut möjligheten útifrån att "ingen tar hand om en gratis häst utan den missköts eller slaktas" verkar lite väl dystert i mina ögon.
Om TS sedan inte vill söka efter fodervärd/medryttare så är det en annan femma.