Stallukt inomhus

Sv: Stallukt inomhus

Ett tips är att hänga in kläderna i en såndär Ikea "garderob", mjuk med blixtlås, som du hänger in i den riktiga garderoben. Jag tycker det funkar fint då det stoppar lite lukt men ändå är luftigt om kläderna är lite fuktiga.
 
Sv: Stallukt inomhus

Ja, det kan ju vara till viss hjälp. Tar väl inte bort lukt helt men en del i alla fall.
 
Sv: Stallukt inomhus

Ett litet tips.
Jag sparkar alltid i snön med mina stövlar innan jag sätter mig i bilen. Eller går i gräset och sparkar omkring där, vår, sommar och höst.
Då försvinner mycket "bös" som kan ha lukt med sig.

Vi har spånpellets och de där små flisorna hamnar annars i bilen.
På sommaren brukar jag skölja av stövlarna i väggkranen på utsidan av fasaden. Det tar också bort det värsta.

Detta gör jag mest för att skydda bilen, då den används i mitt jobb och jag ha både kunder, leverantörer eller kollegor i bilen.

Jag upplever att det är skorna som luktar mest.
 
Sv: Stallukt inomhus

Skor och jacka ligger i skuffen på bilen. hjälm mm ligger i stallet och resten slänger jag i tvättmaskin när jag kommer hem.
 
Sv: Stallukt inomhus

Så gör jag faktiskt också :D, sparkar av mig i snön, vattenpölar eller så innan jag går in alltså. Har en "skoborste" i träram på trappan där man kan dra av det värsta också. Ska i alla fall satsa på annan förvaring just för skorna och se vad det gör.
 
Sv: Stallukt inomhus

Jackan hänger bland dom andra och likaså skorna bland dom vanliga skorna. Sedan har jag en egen låda i en byrå till mina stallkläder.
Har inga problem med stallukt.

Men när vi gjort klart hallen med renovering som sker nu i vår så kommer jag ha en egen garderob i hallen till stallkläderna alt. en garderob i källaren och då att jag går ut/in via grovingången istället för vanliga när jag ska till stallet. Så är det inga stallkläder alls här uppe.
 
Sv: Stallukt inomhus

Finns det inget garage du kan ha kläderna/byta om i?

Rie
som har kläderna i pannrum med dörr ut mot stallet =hästkläder avskilda från övriga huset:)
 
Sv: Stallukt inomhus

Nej, tyvärr inte. Finns verkstad men utan värme, ingen avdelad plats och med ständigt diverse pågående projekt som min motorintresserade man håller på med (=olje-/bensinlukt, mycket värre än stallukt:-)). Så sadelkammaren eller inne i huset är enda alternativen. Har en uppvärmd lillstuga också men där huserar allergiska dottern med familj när de är på besök så det går bort.

Jaja, det är ju inget jätteproblem precis. Mest nyfiken på om det fanns något bra tips som jag inte kände till. Hade det gått att lösa smidigt hade det ju varit bra men ett och annat som skrivits här kan vara till viss hjälp i alla fall.
 
Sv: Stallukt inomhus

Vårt stall luktar inte mkt alls så mina byxor plus jacka hänger öppet i hallen bland alla andra kläder. Luktar ingenting! :) mina skor, stövlar, tröjor och typ allt annat ligger i stallet i en garderob så jag har inte det hemma. Men förr hade jag det hemma, även skorna och det låg i hallen. lukta inget, det som lukta mest var isf skorna. Ibland sköljer jag av skorna innan jag åker hem (vill inte ha dom för skitig i bilen) och det kanske var därför dom inte lukta så starkt? Spån och skit togs ju bort.
Men ingen reagerade på lukt, inte min sambo heller.

Men häng ut på bron/altan/balkongen och vädra ett tag innan de hängs in? :)
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 166
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 837
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 045
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 469
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Ramla av varje uteritt?!
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp