Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Det är ju inte direkt sommar ute, 10 grader dagtid och regn och blåst idag, någon natt nyligen var det 3 grader ute...ni som har...
2
Svar
22
· Visningar
1 577
Senast: landet
·
Gnägg Med bland annat Lisen Bratt och Peter Markne. http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=4710
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Spyro192
·
Hästmänniskan Jag tror min häst har blivit för tight skodd. Ny hovslagare skodde förra veckan. Reagerade då på att hovarna såg små ut (jag var inte...
Svar
2
· Visningar
1 170
Senast: BernT
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte en häst för ett tag den och undrar lite vad ni hade gett för den:) När vi köpte honom var han inte mycket hanterad...
2
Svar
29
· Visningar
3 683
Senast: cikoria
·
Ekonomi & Juridik Finns det någon här på buke som har eget företag och odlar/säljer hösilage? Jag vill någon gång då jag är äldre ha eget företag och...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Masse
·
Gnägg Tidigt i morse fick himlen tillbaka en av de finaste stjärnorna 1998.07.05 - 2014.06.04 Frid och lättnad.
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 978
Senast: aprilia
·
Hästmänniskan Ska skaffa hästsläp är det nu tänkt och det verkar som att det får bli ett mindre renoveringsobjekt. För att vi ska kunna fixa det så...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 623
Senast: Narcissa
·
Anläggning Antar att jag inte är den enda som har börjat fundera på årets stallrengöring. Funderar lite på vilka rengöringsmedel och...
2
Svar
29
· Visningar
10 242
Senast: Twihard
·
Gnägg Vem på buke var det som hade/har hästar som är tvillingar? Vill minnas att hon köpte en från typ tyskland å sen köpte hon även den...
Svar
6
· Visningar
1 778
Senast: rubytoo
·
Ekonomi & Juridik Hej jag ska ta hem en shettis nu och undrar vad som är ett rimligt pris för att rida han 3-5 ggr i veckan. Nuvarande ägarens dotter har...
Svar
8
· Visningar
1 537
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag är ny medlem här på buke och har sett liknande trådar som kommit med bra inputs,så tänkte slänga ut en fråga angående...
2
Svar
20
· Visningar
3 044
Ekonomi & Juridik Vi har nyligen köpt nytt hus & vi kommer att ta hem mina hästar, på visning och vid samtal med mäklare, säljare & markägare så skulle...
Svar
9
· Visningar
3 347
Hästmänniskan Hej! Vill göra eget Anti-bit medel, är det någon som har ett bra recept eller kan ge exempel på ingredienser som kan fungera? :)
Svar
11
· Visningar
2 496
Senast: Maqurell
·
  • Omröstning Omröstning
Anläggning Jag funderar på vad som är bäst när det gäller fronten på lösdrift. Kan tyckas som en detalj, men det känns ändå som man ska fundera på...
Svar
8
· Visningar
1 570
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik Jag har efter mycket velande bestämt mig för att sälja min häst. Eftersom han är lite speciell vill jag ju att han hamnar rätt. Säljer...
Svar
18
· Visningar
1 991
Senast: Lobelia
·
Anläggning Jag håller på att se över möjligheterna att bygga en ridbana och skulle vilja höra lite om det är någon som har erfarenheter av det...
Svar
11
· Visningar
6 084
Senast: Snurre
·
Anläggning Jag undrar om det finns fler ridskolor i form av ideella föreningar som äger sina egna anläggningar och hur ni isåfall får ihop det hela...
Svar
4
· Visningar
1 274
Senast: Lotus
·
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Reeree
·