Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästmänniskan Hej! Jag är en 14 årig tjej som ska köpa egen ponny. Jag är runt 157 cm lång och ganska "liten" av mig, men då jag inte vill växa ur...
Svar
7
· Visningar
1 257
Gnägg Jag är inte på väg att köpa ny häst än men kollar lite på marknaden då och då. Nästa häst är tänkt att vara en lusitano. I vintras såg...
Svar
13
· Visningar
6 379
Gnägg Till att börja med hoppas jag tråden hamna rätt annars får någon snäll moderator flytta den till rätt ställer, då jag inte kommer på...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 787
Senast: Dahlianna
·
Ekonomi & Juridik Hej ni som kanske har varit med om detta mer än jag har! Jag funderar nämligen på att flytta från Göteborgs trakten upp till Härnösand...
2
Svar
30
· Visningar
5 702
Senast: frittan
·
Hästmänniskan Jag är superintresserad utav en häst som ligger ute till salu, bland annat på Facebook, precis som XX antal andra intressenter.. Ni som...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Om ni har en häst ute på annons, någon tar kontakt och vill ta den på foder (prövotid) till en början för ett eventuellt senare köp. Hur...
Svar
10
· Visningar
1 515
Hästmänniskan Vet inte om det är rätt ställe att posta tråden men jag chansar. Känns som att jag står inför mitt livs val och har ingen som helst...
Svar
14
· Visningar
2 139
Senast: Dressyren
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Jag har lånar just nu en american curly korsning som sällskap till min häst, har fastnat för henne så planerar att ev köpa henne. Men...
2
Svar
34
· Visningar
3 278
Gnägg Det är säkert ingen nyhet för er att bedragare lägger ut annonser som är falska men jag vill ändå varna er. Bilder från saker jag har...
Svar
0
· Visningar
849
Senast: Sibylla
·
Hästmänniskan Vi har äääntligen köpt hästgård. Planerar köpa nya fönster till stallet (öppningsbara så hästarna kan titta ut på stallplanen :) och har...
Svar
8
· Visningar
3 073
Senast: mily
·
Hästmänniskan Hej alla Skulle behöva lufta mig lite samt få lite tips och råd. Har en hovslagare som jag varit mycket nöjd med och vi har haft en...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 700
Hästmänniskan Hej, Känner mig ganska så fånig men samtidigt men måste jag fråga någon (er). Vi har en sjö nära oss som vi brukar rida vid och som...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: pulkaskurk
·
Hästmänniskan Hej. Jag köpte min första egna häst för lite mer än ett och ett halvt år sedan, efter att ha ridit och hållit på med hästar i 15 år. En...
Svar
16
· Visningar
3 445
Senast: Mia_R
·
Gnägg Vad är det första ni tittar på? Vad är viktigast? Finns det nåt speciellt drag hos hästar ni faller lite extra för? Hur stor...
2
Svar
25
· Visningar
2 500
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag behöver lite tips och råd inför en kommande ridresa. Är det någon här som varit på Irland och ridit en jakt? Hur går det till? Jag...
Svar
10
· Visningar
2 131
Gnägg Eftersom det finns allt från glada nybörjare till de som arbetar med hästar här, och allt från skogsmullar med hästarna på lösdrift och...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
13 005
Senast: Lillagoajag
·
Ekonomi & Juridik Om man köper en fastighet som är taxerad som lantbruksenhet utanför detaljplanerat område, vad kan man då förvänta sig vad det gäller...
Svar
4
· Visningar
1 795
Ekonomi & Juridik Vilket försäkringsbolag tycker ni att man ska välja om man bara ska ha en veterinärvårdsförsäkring på en skogsmulle? Motivera gärna...
Svar
16
· Visningar
984
Senast: Miaa
·
Gnägg Lägger tråden under "gnägg", visste inte riktigt vad jag skulle välja! Ser att en del här är drabbade av eller i närheten av den stora...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
8 411
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så har vi åkt in och ut på klinik i 6 månader med återkommande hälta. Vi har bytt veterinär 3 gånger...
Svar
18
· Visningar
2 451

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka