Alla stall i vår närhet är svindyra, fulla, trånga och halvdags utevistelse. Åker man 4 mil så kommer man ut lite på landet. Där är det lite billigare men stallen är fina, rymligare och stora hagar och fin miljö. Men då kostar bensinen skjortan, bilen körs slut efter ett tag och det går timtals med mer tid. Hur gör andra?
Jag tycker under 1,5 mil är normalt för att ta sig till ett stall.
Vill inte stå på de ridskolor som ligger i centrum, dels skulle jag vara konstant orolig för att någon tar henne eller går förbi och skadar henne.
Då elspåret går längs hagen bla.
Dels så får hon bara gå i liten sketen grushage några få timmar om dagen och dels finns det nada ridvägar.
Och alltid stök och tjo och tjim i stallet av alla ridskolebarn/elever.
På landet är de luuugnt och skönt, vi har galet fina ridvägar hästen går ute från 06 till 21-23 stora fina hagar
Om det är billigare längre ut vilket de brukar vara kan jag tänka mig åka 2,5 mil för ett bra stall.
Oftast kan man ju samåka med folk i stallet och på så sätt få ner bensinkostnaderna=)
Har man inge körkort bör man nog inte ha egen häst anser jag, man måste alltid kunna köra hästen till veterinär och att alltid vara beroende av andra kan leda till att man inte finner någon som kan köra så hästen... dör..
Vore ju hämskt.
Skillnad om man är barn men då är ju föräldrara de som bär ansvaret för hästen=)
Låter som en konstig stad där man måste åka hela 4 mil för att komma ut på landet??
Jag bor i en storstad och här har du landet på bara 8 km med härliga ridvägar och åkrar och lugn t och skönt och alltifrån stall med ridhus för 4300 till stall för 2000 med foder strö och ut och insläpp i veckorna.