@Dandylinn sen länge har vi etablerat att det finns olika typer av kollektiv, ditt är tydligen i din erf. ett kollektiv där allt är kollektivt, i mitt och fleras fall är endast passen kollektiva inget annat. Då rekryterar man givetvis in folk som kan utifrån de parametrar som existerar ang. hålltider på fodringar ut och insläpp osv. Det funkar jättefint jag lovar
ett fast rullande veckoschema där x person ska ta in måndag vecka ett och tisdag vecka 2, känns overkligt i min värld utifrån ett fungerande upplägg såvida inte alla i stallet rekryteras in för deras flexibla arbetstider snarare än att det är bra folk som passar i sig. Utöver det så är pass kollektiva så givetvis förutsätts det att den som står i stallet har arbetstider så pass att den kan ta alla typer av pass generellt, dock innebär ju inte det att ngn annan dikterar exakt vilken dag x pass ska funka på rullande schema, eller att arbetstiderna innebär att man kan ta alla typer av pass alla dagar i veckan, för mig är det självklart och lycka till till den som isåfall kan rekrytera så snävt att det funkar så. alternativt har man såna rutiner i stallet att det går bra vilken tid lite som med flera timmar marginal när hästarna ska fodras, ut eller in osv? det har ju många stall beroende på upplägg som passar för dem