Hästsportsbutik

Blomskan

Trådstartare
Har en dröm om att starta en ridsportsbutik. Har bara en liten fundering.
Vilken marginal borde man ligga på på produkterna?

Det beror nog lite på vilka omkostnader man har. Har man inte höga kostnader t ex för lokalhyra så kan man ju ligga lägre i pris och få samma förtjänst.

Vissa märken har riktpriser också för att inte återförsäljarna ska konkurrera ut varandra. Men för att täcka kostnaderna för ridkläder, schabrak och liknande brukar 2-2,5 vara ganska normalt. Lägre påslag för sadlar och foder t ex. Det är ganska mycket som påslaget ska täcka. T ex. lager, nya inköp, lön, lokalkostnader etc.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 689
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag och min sambo har köpt en liten hästgård. Det är stall och bostadshus på en fastighetsbeteckning om ca 2,6ha med 1ha skog, 1ha... 2
Svar
26
· Visningar
2 389
Senast: warg
·
Ekonomi & Juridik Hej! Idag på morgonen (runt 9) var jag i hagen hos hästarna där ligger en stor lada längs sidan och bakom den våra grannars hus... 2
Svar
24
· Visningar
2 219
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Vi sitter och tittar på mark där vi gärna skulle starta upp en hästverksamhet. Det kluriga är att veta vad man kan räkna med för... 2
Svar
21
· Visningar
2 013
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka