Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej, Vad tycker ni är ett rimligt pris för att mocka en box (2-3 ggr/vecka)? Det rör sig om en D-ponny som är väldigt lättmockad och...
2
Svar
24
· Visningar
5 836
Senast: Linnpan
·
Hästmänniskan vet att det finns hundratals olika trådar i detta ämnet men gör en ny bara för att ;). söker en bil som är billig i inköp (begagnat)...
Svar
11
· Visningar
1 855
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Är det någon mer än jag som har 2 hästar som bor på 2 olika ställen? :o Ponnyn plockade jag ur lösdriften i stallet där jag har mitt...
Svar
15
· Visningar
1 332
Senast: Mimmimamma
·
Hästmänniskan Hej! Jag och en väldigt nära vän ska skaffa foderhäst tillsammans. Vi båda har tagit grönt kort och har varit med på lastningar och...
Svar
8
· Visningar
1 530
Hästmänniskan Som vi alla redan har märkt så fins det en uppsjö utav olika licensieringar och Diplomeringar till diverse olika "yrken" inom...
Svar
0
· Visningar
873
Senast: HEXE
·
Hästmänniskan Jag var med om en sak igår som var så chockerande att jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare, så jag tänkte höra om någon på buke...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 150
Senast: Skywalker
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är nyfiken på att veta hur det gick när ni skaffade er första häst! Var det svårare/lättare än ni trodde att ha häst...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 093
Senast: Efwa
·
Gnägg Hej, Ska åka och se på ett lettiskt halvblod (sport horse) och förhoppningsvis blir det att köpa valacken. Försökte söka information om...
2
Svar
20
· Visningar
2 815
Senast: Reville
·
Hästmänniskan Köpte en köpt för två veckor sedan. Det är ju väldigt kort tid att ha haft hästen men känner att jag hittills inte klickat med honom...
2
Svar
29
· Visningar
3 201
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Är lite förvirrad nu. Har jämfört och kollat upp flera box hyror i området och kommit fram till att 500kr utan hö (som blir till...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 770
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
Hästmänniskan Vad är ursäkten till att inte idag använda modern skyddsutrustning vid ridning?Ingen är ju immun mot att skada sig.Vet två duktiga...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 066
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lagparagrafen. Min vägsamfällighet har fått för sig att rösta om att sätta ridförbud på vägen. Vi har statsbidrag så det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 217
Hästmänniskan Förlåt att jag är störd. Hur hittar jag min hästs stams ras i KWPN? Hittat raserna en annan gäng men hittar de inte igen. Asså, min...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hur desinficerar ni läder, tex ridskor nu när det går så mycket kvarka i landet? Jag vill vara förebyggande och desinficera allt efter...
Svar
14
· Visningar
7 971
Gnägg Tänkte lära Reina spansk skritt från marken. Säkert har flera här gjort det, hur gjorde ni? Vet att endel "pickar" på benet med spöt...
Svar
11
· Visningar
3 225
Senast: Lilleknodd
·
Gnägg Om du fick möjligheten att designa en eller flera drömhästar, hur hade din häst sett ut och varit? :) Min hade varit ett sto och en new...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 745
Senast: Amandakb
·
Anläggning Många här inne vittnar om att det är mycket jobb med en gård. Men jag funderar på om man bor på en liten gård med mark så att det räcker...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 667
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Tror varje hästmänniska sitter på minst ett dussin bilder där man undrar över vad man egentligen gjorde. Eller vad gjorde hästen? Minns...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
167 922
Senast: Sunny
·
Anläggning Är det någon här som lyckats lösa något liknande? Vill bygga automatiska grindar och behöver en mekanisk, batteridriven timer som går...
Svar
5
· Visningar
1 639
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag och en nära vän ska antingen köpa eller låna en häst på foder. Vi har aldrig ägt häst innan. Våra föräldrar är inte häst...
Svar
8
· Visningar
958
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Hovbensfraktur
  • Hjälp, häst som inte sväljer sin saliv

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp