Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag har en liten ridbana knappt 30 x 30m med en lämplig telefonstolpe i ena hörnet där jag funderar på att sätta upp en strålkastare så...
Svar
17
· Visningar
4 372
Senast: bigganl
·
Anläggning Vi ska bygga nån form av ett stall där vi har våra hästar, det är inte vår mark men har tillåtelse av markägaren att göra det, det var...
Svar
3
· Visningar
3 827
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 046
Senast: Karminnie
·
Gnägg Har fått hem en ponny som heter Surprise. Vad skulle ni ge honom för smeknamn? :) Prisse finns ju men det känns så vanligt.
Svar
17
· Visningar
2 566
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Jag har blivit med häst igen. Har tidigare haft häst hemma. Både på box och lösdrift. Men ska nu hyra in ? Letar främst lösdrift då ...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 475
Senast: Kiwifrukt
·
Svar
0
· Visningar
265
Senast: Elinapril
·
Anläggning Hejsan! Skulle vilja höra med er som har inakoderingar där ni sköter inköp av hösilage/hö. Hur gör ni med betalning och kg?/ person...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 954
Hästmänniskan Jag behöver lite hjälp i ett dilemma jag brottas med. Mellan augusti 2014 och juli 2015 hade jag en häst på foder. Hösten 2015 bodde...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: yennork
·
Gnägg Man brukar säga att din katt ser ned på dig, din hund ser upp till dig och grisen ser dig som sin jämlike. Men ordspråket säger inget om...
2
Svar
37
· Visningar
3 223
Senast: Cornelia
·
Gnägg Tur att man har en brun häst
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Heyyel
·
Ekonomi & Juridik Handpenning är betald och det finns ett kontrakt på detta. Hur går man vidare sen och hur betalar man enklast hästen? I min värld så...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 311
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Om man köper en häst som är oförsäkrad och man vill teckna försäkring (innan man hämtar hästen), räcker det då att en vanlig veterinär...
2
Svar
34
· Visningar
2 729
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Jag har tänkt på detta med trådar om våra hästar här på bukefalos. Hur kommer det sig att vissa i princip dömmer våra djur och även...
Svar
12
· Visningar
1 715
Senast: mollyphlox
·
Hästmänniskan Jag ska köpa min första häst efter att ha varit medryttare/ ridskola i många år. Har fastnat för en 6-årig valack. Så trevlig och...
Svar
11
· Visningar
1 118
Senast: Billy
·
Gnägg Jag sitter och funderar på om jag ska fixa nya boxskyltar till nya stallet eller om jag ska behålla de gamla. Har tyvärr ingen bild, men...
2 3
Svar
43
· Visningar
14 916
Senast: Ginne
·
Gnägg Hur många bukefalister finns det här som har små pluttiga storhästar? Idag är ju typ allt under 165 litet..Har själv en liten liten fbl...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
25 034
Senast: Toxid
·
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Miedo
·
Svar
0
· Visningar
292
Senast: Miedo
·
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Miedo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Hovbensfraktur
  • Hjälp, häst som inte sväljer sin saliv

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp