SkorpSmulan
Trådstartare
Ja precis så.Jag förstod det som att ägaren till släpet först inte sagt ett ord fast @SkorpSmulan sagt att hon betalar för att två månader senare komma och kräva betalning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja precis så.Jag förstod det som att ägaren till släpet först inte sagt ett ord fast @SkorpSmulan sagt att hon betalar för att två månader senare komma och kräva betalning.
Jag förstod det som att ägaren till släpet först inte sagt ett ord fast @SkorpSmulan sagt att hon betalar för att två månader senare komma och kräva betalning.
Jag tycker det var bra att du skrev om det här för det finns säkert manga som lånar eller lånar ut slap utan att veta att de kanske kör oförsäkrat. Då kan man ju istället välja att betala lite mer och hyra av någon som har en gällande försäkring även vid uthyrning.Jag orkar inte förklara mig.
Många av er drar en massa förhastade slutsatser och dömer utifrån en dåligt formulerad fråga skriven i en reaktion av panik. Jag har mina anledningar till min reaktion.
Tack till alla snälla som har svarat vänligt
Ja det var det som hände mig, men i det fallet körde chauffören vårdslöst så därför gällde inte försäkringen och för att det inte var min häst som stod i lådan. Men hästen ställde inte till med något, det var chauffören. Men fick tydligt förklarat för mig att försäkringen inte gällde för invärtes skador om släpet är ut lånat/hyrt, inte heller om chauffören är vårdslös.Helt rätt. Hyr man eller lånar ut sitt släp gäller inte normal privatpersonsförsäkring. Inte ens en företagsförsäkring gäller om man lånar/hyr ut släp. En sådan försäkring är så dyr att det inte är lönsamt att teckna den.
Jag orkar inte förklara mig.
Många av er drar en massa förhastade slutsatser och dömer utifrån en dåligt formulerad fråga skriven i en reaktion av panik. Jag har mina anledningar till min reaktion.
Tack till alla snälla som har svarat vänligt
Helt rätt. Hyr man eller lånar ut sitt släp gäller inte normal privatpersonsförsäkring. Inte ens en företagsförsäkring gäller om man lånar/hyr ut släp. En sådan försäkring är så dyr att det inte är lönsamt att teckna den.
Fast om man vet att sin häst demolerat ett lånat släp och man erbjuder sig ( självklart ) att betala varför blir man sur/förvånad / tror att det inte behövs bara för att det gått två månader? Om ägaren inte vill ha ersättning säger den det antagligen direkt? Annars kommer den komna m summa när allt är kollat och klart? Man kan ju kolla av innan om man är osäker?Ah, ja då blir det ju helt annorlunda. Så skulle jag om jag var @SkorpSmulan tolkat det som att äg inte ansåg att det behövdes betalas. Och då blir det ju knasigt komma 2 mån senare.
Men två månader? Speciellt om man inte sagt ett ord om det innan.Fast om man vet att sin häst demolerat ett lånat släp och man erbjuder sig ( självklart ) att betala varför blir man sur/förvånad / tror att det inte behövs bara för att det gått två månader? Om ägaren inte vill ha ersättning säger den det antagligen direkt? Annars kommer den komna m summa när allt är kollat och klart? Man kan ju kolla av innan om man är osäker?
Fast om man vet att sin häst demolerat ett lånat släp och man erbjuder sig ( självklart ) att betala varför blir man sur/förvånad / tror att det inte behövs bara för att det gått två månader? Om ägaren inte vill ha ersättning säger den det antagligen direkt? Annars kommer den komna m summa när allt är kollat och klart? Man kan ju kolla av innan om man är osäker?