Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Vi bor bredvid en grusväg som är ganska traffikerad, särskilt på sommaren till stugor osv. Den går mellan en "större" stad här i norr...
Svar
13
· Visningar
2 133
Senast: Sporthorse
·
Ekonomi & Juridik Behöver hjälp av allvetande buke att reda ut lite här då jag inte riktigt hittar när jag googlar. Har haft en foderhäst i 5 år, ägaren...
Svar
7
· Visningar
3 238
Senast: tara
·
Anläggning Hej! Jag funderar över att bygga ett stall. Helst med 4/5 boxar,en spolspilta,fikarum,sadelkammare och nånstans att förvara strö och hö...
Svar
0
· Visningar
907
Senast: Heira
·
Anläggning Hej. Ny här på forumet. Har en fråga som jag tror är väldigt vanlig bland hästägare men ställer den för söker uppdaterade svar. Min...
Svar
9
· Visningar
4 332
Senast: skogaliten
·
Gnägg Om några månader är det äntligen dags för mig att skaffa egen häst. Jag är 30 år gammal och har ridit i stort sett hela livet. De sista...
Svar
4
· Visningar
2 145
Senast: Sporthorse
·
Gnägg Hej! Jag ska snart på maskerad med min häst, har tänkt att klä ut mig till en pirat och ha ögonlapp på hästen, då hon bara har ett öga....
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 382
Senast: Mustang
·
Hästmänniskan Jag hade egentligen tänkt posta i den där tråden om häst och hund, men såg att den blivit låst, så får ställa min fråga här. Då det var...
Svar
11
· Visningar
1 451
Gnägg Vilken storlek på grejer och "kläder" har era hästar?
Svar
19
· Visningar
3 674
Senast: Magnum
·
Anläggning Då var äntligen ridbanan klar men nu letar jag staket. Har kollat byggsats safety system (vitt plaststaket) ngn som har det och är...
Svar
4
· Visningar
1 880
Senast: Efwa
·
Anläggning Har nu letat i alla broschyrer samt på jordbruksverkets hemsida men hittar inga riktiga "krav". Jag vill alltså veta om det finns några...
Svar
10
· Visningar
2 237
Senast: HannaZ
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik I en tråd på facebook diskuteras det nu om hundägaransvar när hästar blir rädda. Jag tycker vissa uttalanden är absurda och tänkte kolla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 030
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag är en tjej på 15 år, och har ridit i snart 10 år. Jag har alltid velat ha en egen häst, och har nu blivit så otroligt...
Svar
13
· Visningar
1 349
Senast: Masse
·
Anläggning Sådär på ett ungefär, vad kan det tänkas kosta att få upp två stycken lysrör i ett stall? El finns i byggnaden (ca 5 meter bort), men...
Svar
0
· Visningar
643
Gnägg Nu har det hänt igen. Grindarna till sommarhagen lämnas öppna av passerande människor, och hästarna knallar givetvis ut. Som väl är var...
2
Svar
21
· Visningar
3 249
Senast: yennork
·
Gnägg snart är det ju falsterbo horse show igen ju :) vilka dagar ska ni dit och vad kommer ni att fynda ? kommer nog fynda grimmor igen och...
2
Svar
23
· Visningar
2 364
Senast: Maoam
·
Anläggning Vi har tegelväggar i hela stallet. Någon gång i världen har det varit sånt där vitt på dem, vad heter det? Sånt där de lade på väggarna...
Svar
8
· Visningar
1 934
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Har du gjort en höftledsoperation? När kunde du börja rida och vilka problem hade du? Hur gick det att sitta upp? Ska opereras i...
Svar
1
· Visningar
621
Senast: Piglet
·
Anläggning Hej är det någon som vet reglerna om att bygga bostad ovanför stallet? Byggnaden är från 2010 och har som ett loft fast inte riktigt...
Svar
4
· Visningar
2 683
Senast: Sporthorse
·
Gnägg Jag hoppas den får ligga här, tycker den kan passa in på flera ställen men kanske bäst här. Jag är absolut inget proffs på hästar...
Svar
6
· Visningar
976
Senast: Vinterbad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp