Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Berätta om era roligaste, tokigaste och klantigaste misstag. Skratt behöver vi alla! :) :bump: Jag kan börja. Lyckades klanta till det...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 805
Anläggning Hej! Jag står i funderingar och startgroparna till att bygga upp ett vindskydd /lösdrift. Vill ha tips på hur ni gjort med underlag...
Svar
6
· Visningar
2 953
Senast: Narcissa
·
Hästmänniskan Jag har ett litet dilemma, känns som jag sitter lite fast i en situation som jag inte trivs med. Lite fakta Jag har idag 4 st hästar –...
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: fejko
·
Gnägg Skall åka till Falsterbo för första gången imorgon! Men vädret ser ju inte särskilt lovande ut med 10-15m/s o stundtals regn. Ni som...
Svar
9
· Visningar
1 255
Senast: mooi
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska importera min häst från USA hem till Sverige. Undrar nu om någon har erfarenhet av detta? Vilket bolag använde ni er av? / Ida
Svar
2
· Visningar
2 268
Senast: Niki
·
Anläggning Det verkar vara RIKTIGT gamla väggar i mitt nya stall. Jag vill väldigt gärna behålla en gammal stil i stallet, och undrar hur man bäst...
Svar
12
· Visningar
2 387
Senast: bettysmatte
·
Hästmänniskan Måste bara fråga er andra om vilka konstiga mail ni fått på era hästar ni haft/har annons på. Ska försöka korta ner historien lite...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
40 237
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Vi ska nu köpa en ponny med rätt så kort namn, och undrar då om man möjligtvis kan förlänga hennes namn. Om ni har några tips eller...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Vårt nya stall ser ut så här: Det ska stå en shettis och en d-ponny där. Ignorera de gamla boxar som är ritade nu. Det är antagligen...
Svar
17
· Visningar
1 614
Senast: bettysmatte
·
Svar
0
· Visningar
276
Senast: Grayrain
·
Anläggning Hej! Har ni något tips på hur man kan bättra på ridhusbotten som är lite grusaktig och hård. Vill ej byta ut hela pgr av ekonomin.
Svar
1
· Visningar
734
Senast: lundsbo
·
Anläggning Dags att skura ur stallet men i år vet jag inte riktigt hur jag ska få till det. Har andra år blötlagt allt och sedan handskrubbat och...
Svar
10
· Visningar
5 257
Senast: Reville
·
Anläggning Hejsan. Ska lägga ridbaneunderlag nu och undrar om någon har erfarenhet av träullit som toppskikt? Ser väldigt ljust och trevligt ut...
Svar
4
· Visningar
4 058
Senast: Snurre
·
Hästmänniskan Hej hej hörni! Det här är min första post här på bukefalos, så ursäkta om den här tråden hamnar i fel kategori! O: Jag är 21 år och bor...
Svar
6
· Visningar
1 087
Ekonomi & Juridik Tips! Sveriges radio har en dokumentär om Hästhandlaren Madeleine som åkte i fängelse. Hon sålde i snitt 100 hästar om året. Några...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 932
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Hej! Är det någon som vet eller har förslag på vad beridare heter på engelska? Och även andra hästrelaterade yrkestitlar är av intresse...
2
Svar
27
· Visningar
5 234
Senast: Lindsen
·
Anläggning Ska ha ca 2 x 4,5 m matta i stallgången. Funderar på vad som är bäst. Har 4 pusselmattor jag köpt begagnade och la i dem på golvet i...
Svar
15
· Visningar
2 859
Senast: Ketrawzc
·
Gnägg Hur friserar ni era hästars manar? Lägg gärna in bilder på hur ni rycker eller klipper! Låter ni den växa fritt är det förstås också...
2
Svar
23
· Visningar
2 654
Senast: Idas
·
Gnägg Har ett gäng gamla schabrak.Fullt funktionsdugliga men lite urblekta och fula.Missfärgade av sadelgjorden.Någon som har uppiffningstips...
Svar
10
· Visningar
1 912
Anläggning Ni som byggt boxar utan galler - hur hög boxvägg behöver man ha till en normal storhäst? Alltså mankhöjd 165-170. Räcker det om väggen...
Svar
8
· Visningar
4 811
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Aggressiv/rädd hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp