Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vi är i full gång med vår ombyggnation av ladugård till stall. När vi rev upp det gamla golvet så upptäckte jag att det finns...
Svar
1
· Visningar
859
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Jag skadade mitt knä i en ridolycka och nu är det vissa som ifrågasätter mitt beslut att fortsätta rida, bör man sluta för att man...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 234
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej! Vi ska bygga lösdrift och det ska vara godkänt att bygga utan bygglov (ute på landen) samt godkänt för 2 st hästar mellan 140-165 i...
Svar
7
· Visningar
1 576
Senast: Yrja
·
Anläggning Snabb fråga............. Vi har en flaska båt tjära här hemma och jag är i färd med att snygga till stallet. Har nu 5 stolpar som ska...
Svar
1
· Visningar
980
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Tycker det är intressant och se vad folk har manier på:p Själv har man en mani på grimmor och en mamma med mani på schabrak;) Har lite...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 617
Senast: Mimmimamma
·
Ekonomi & Juridik Har hittat en häst jag är väldigt intresserad av, men den står oerhört långt bort. Har tagit beslutet att genomföra köpet på distans men...
2
Svar
23
· Visningar
3 107
Senast: Toxid
·
Hästmänniskan Hej! Jag har hittat mina drömmars hästar, en häst som jag verkligen har fallit för pladask. Det var inte riktigt meningen att hitta en...
2
Svar
23
· Visningar
2 627
Senast: animalasia
·
Gnägg Ni som haft ett längre uppehåll från ridningen och kommit igång igen, hur upplevde ni det? Tog det lång tid att hitta tillbaka till...
Svar
9
· Visningar
1 295
Senast: Billy
·
Gnägg Ja, vilken färg har ni på eran utrustning? Har eran häst någon speciell "färg"? :) Jag som TS får väl börja Häst: Skimmel, drar åt det...
Svar
19
· Visningar
4 240
Senast: Hemi
·
Hästmänniskan Vi tänkte bygga ett enkelt sol-/vindskydd med plats för två hästar, antingen stor ponny eller liten häst. Undrar om nån kan tipsa vilken...
Svar
14
· Visningar
3 128
Senast: Mia_R
·
Ekonomi & Juridik har en fundering jag har sålt mina två hästar till en kvinna jag har fått betalt men har skickat pass och två köpekontrakt till henne...
Svar
17
· Visningar
1 340
Senast: Masse
·
Anläggning Hej! Jag hyr en hästgård i Skåne och till den arrenderar jag 6ha bete som egentligen är jordbruksmark. Nu undrar jag om jag kan söka...
Svar
12
· Visningar
1 718
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Hej jag funderar på att köpa min första egna häst. Jag har ridit i 13 år och är abolut ingen nybörjare. Är van med hästar från 5-22 år...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: Aionee
·
Anläggning Funderar på att bygga stall och skulle behöva tips på planlösning för ett praktiskt stall på 6 boxar. 2 boxar ska ha måtten 3,5×4-4,5m...
2
Svar
36
· Visningar
3 817
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Bröt hälbenet för sex veckor sedan. Skall till sjukhuset för nya röntgenplåtar denna vecka och hoppas att jag får tillåtelse att börja...
Svar
9
· Visningar
3 857
Senast: Maléne
·
Anläggning Finns det något bra och smidigt sätt att tvätta stallet utan att använda högtryck eller använda massor av vatten? Stallet jag står i...
2
Svar
22
· Visningar
6 367
Senast: Twihard
·
Anläggning Hej, jag söker lite svar kring staket. Vilka staket anser ni vara minst farliga. Jag behöver ha el och har inte råd med trä staket plast...
2
Svar
27
· Visningar
3 473
Anläggning Googlat till förbannelse, hittar inget vettigt. Utom att man "måste" göra det. Samt att "det är överdrivet". Alltså, stora blodmasken...
Svar
6
· Visningar
6 685
Anläggning Av de senaste 4 hösilagebalarna jag öppnat har två varit mögliga och tre innehållit jord. Jag blir så jäkla förbannad på bondens...
2
Svar
27
· Visningar
4 542
Senast: åke
·
Anläggning Familjen planerar att köpa befintlig hästgård eller tomt och bygga allt nytt. Största frågan är ridhus... Det är ett måste så vi tittar...
Svar
2
· Visningar
1 671
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp