Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

K
Hästmänniskan Vad kostar hovslagaren? Nu har jag äntligen hittat en ny hovslagare. Den förra kom ju aldrig när han skulle. Jag har funderat lite på...
11 12 13
Svar
247
· Visningar
15 197
Senast: Masse
·
Z
Hästmänniskan Hej! Jag undrar vad som kan vara lämliga mått på ett vindskydd för 2-3 stora hästar. Det kommer att byggas mot en garagevägg som är 20...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Ankan
·
G
Hästmänniskan Nu måste ju alla hästar/ponnyer vara chippade till 2005 Vem tar man ut som gör detta? Kostnad? Och finns det en vettig förklaring...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 646
Senast: nira
·
J
Hästmänniskan Vet ej om jag lagt den här tråden rätt men jag försöker.... Hejsan har ett problem... :crazy: Det är så att när jag köpte mitt...
Svar
2
· Visningar
1 159
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Måste ponnyn ha mätintyg för att registreras i ASRP? Hon är 14 år och ingen tävlingshäst och rids av vuxen ryttare. Det finns inga...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: Burza
·
Hästmänniskan Hur gör ni som har en pålle eller två på hemmaplan med gödselhögen när den blivit för stor? Har ju ingen fin traktor att köra bort det...
Svar
7
· Visningar
1 542
Senast: marti130
·
O
Hästmänniskan Säg att man går å köper en häst för 100 000 kr och vill ha en fullvärdes-försäkring. Hur mkt skulle det kosta / månad ungefär?
Svar
4
· Visningar
1 216
Senast: patty
·
Hästmänniskan Hur mycket kan man begära för ett hästrelaterat jobb? Vet inte så mycket om jobbet inu, men vet att det blir en del stalltjänst, dock...
Svar
12
· Visningar
1 100
Senast: vilse
·
Hästmänniskan Vad tycker ni om det materialet? Det har ju funnits ett par år på marknaden nu, vad är era erfarenheter? Är det löst, hårt, halkigt...
2
Svar
23
· Visningar
5 693
M
Hästmänniskan Hejsan! Jag är väldigt kär i en ridskolehäst där jag rider. Brukar rida honom vid både dressyr och hoppning och jag brukar få beröm vid...
2
Svar
20
· Visningar
5 874
Senast: Vita_N_6520
·
S
Hästmänniskan har lite frågor angående hippologprogrammet. skulle gärna vilja få lite synpunkter från er som gått inriktning stallchef och vad ni gör...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: Cockney
·
C
Hästmänniskan Har hållt på att bygga en rundpaddock i ett par år nu. (Tar lite tid när 50 kg tjej ska gräva ner 30 stora ekpålar i hård lerjord)...
Svar
5
· Visningar
3 145
Senast: cocette
·
S
Hästmänniskan Kompisen ska bli delfodervärd åt pålle när han kommer. Och även om vi känner varandra bra har vi beslutat att skriva kontrakt. :) Vi...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: Smulu
·
A
Hästmänniskan Ville bara be om ett litet råd vad man gör i den här situationen. Jag bestämde mig i december för att byta stall. Vi skrev kontrakt och...
Svar
6
· Visningar
1 565
Senast: Madeleine
·
Hästmänniskan Ska ta en paus ifrån skolan (första året naturbruk-häst) ett tag men kommer återgå till studierna igen i höst. Men jag funderar lite på...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: cactuspower
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden hör hemma här men annars är det väl bara att flytta... Menmen. Ska ju göra ett projektarbete i skolan, ska ha med...
Svar
9
· Visningar
1 174
Senast: gul_zebra
·
M
Hästmänniskan Någon som gått de linjerna eller den vanliga natur? Vilken linje gick ni på, var det mycket pluggande (eller ja, hur mycket), och vad...
Svar
18
· Visningar
1 916
Senast: l_isa
·
Hästmänniskan Det är väldigt många som jobbar med alternativa/kompletterande behandlingsmetoder av olika slag. På vissa ställen i landet är det i...
Svar
14
· Visningar
1 064
Senast: Totti
·
E
Hästmänniskan hej:) Jag har alltid trott att när man har en häst/ponny på foder, så betyder det att man "lånar" hästen en tid. Man har hästen som om...
Svar
10
· Visningar
2 521
Senast: elina_elina
·
Hästmänniskan I mitt stall (ridskola + privatstall) delar vi privatiser på helg- och kvällstjänster/fodringar. Jag vet att vissa tar åt sig andras...
Svar
5
· Visningar
933
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur