Paddex/Hyttsten från Merox på ridbana?

Sv: Paddex/Hyttsten från Merox på ridbana?

Jag gillar paddex. ANlade ridbanan med att gräva bort 30 cm lerjord, lägga på fiberduk och sen på med 30 cm paddex och så slippers runtom. Kanonbra, även när det är fruset så sviktar materialet bra. Dock är det lite knöligt och lite för hårt för att rida hårt på. Jag hade tex inte velat ha det til en ridbana för hoppning eller för att flänga runt i. Tränar stillsam dressyr i lugna farter i min paddock och det är bra. Att tölta går utmärkt, lagom fast.
Däremot så lade vi på 10 cm på lergjord i en hage och hade en häst som inet står stilla en sekund däri=totalförstört, hon har gått igenom gruset, plöjt en fåra och trampat upp en gång. Det hade hon förmodligen gjort md alla materail....

Jag tycker att paddex blev lite för dyrt för min del med tanke på transporten.
Jag har kollat lite andra alternativ är det någon som vet om Rubberground kan vara bra? Andra alternativ är stenmjöl vet ni något om det materialet? Vanlig grus? Fryser dessa material? Jag skulle vilja ha en ridbana som fungerar även på Vintern.

Mvh

Oxelösund är det väl.. På SSAB.. Det är en slaggprodukt från deras ståltilverkning!

När jag kollade för nåt år sedan så var transporten betydligt billigare än om man tog från ett sandtag tex.. Kolla ordentligt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka