Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej, tänkte gå ridgymnasium, har en tanke på att utbilda mig till hippolog. Därför undrar jag om det är någon som har gjort det och...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: bfpb
·
Gnägg Som "off tråd" till den mest bisarra provridning så tänkte jag fråga er hur vill ni att en provridning ska gå till? Gör ni skillnad på...
Svar
16
· Visningar
2 702
Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 721
Senast: Tonto
·
Hästmänniskan Man hör om "H&M we love horses" och man ser hur H&M pryder allt från schabrak till sadelskåp hos flertal elitryttare som exempelvid...
Svar
11
· Visningar
3 226
Senast: Stekspaden
·
Hästmänniskan Jag har stått flera år i ett litet ,mysigt och bra kollektivstall med min kära häst. Jättefina kompisar har jag fått och stämningen har...
Svar
7
· Visningar
1 687
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Vill såå gärna skaffa navelpiering nu innan jag åker utomlands. Vill dock inte behöva pausa från ridningen nu när alla tävlingar osv...
Svar
8
· Visningar
2 631
Senast: Lenis
·
Hästmänniskan Hej! Jag har bygglov på nytt stall men hinner och har inte råd bygga nu utan tänker fixa om ett gammalt skjul till stall för en stor...
2
Svar
22
· Visningar
4 278
Senast: tanten
·
Gnägg Min familj har skaffat ett Irish Cob sto som vi behöver hitta ett bra smeknamn till. Hon är en bussig och tuff tjej. Hennes namn är So...
Svar
14
· Visningar
2 858
Hästmänniskan Hej jag är en tjej på 13 år som skulle vilja hyra en häst i sommar. Jag red för ca 1år i ca 2-3 terminer så har ju lite erfarenhet av...
Svar
9
· Visningar
1 631
Senast: Sirap
·
Anläggning Hur vanligt är det att en styrelse lägger allt beslutsmandat i händerna på en verksamhetschef. Styrelsen har alltså släppt beslutmandat...
Svar
5
· Visningar
1 599
Senast: Wilfa
·
Ekonomi & Juridik Jag snubblade för någon/några månader sedan över en annons här på Bukefalos om ett företag som heter My horse. Idén med företaget är att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 026
Senast: Viva
·
Anläggning Hej! Jag har en liten gård med ca 7 hk bete. Vi fick tillträde i November så jag har inte riktigt koll på hur allt fungerar:). Hagarna...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Jag undrar om någon provat en gödseldammsugare för att ta bort ekollon som ligger på marken? 😁 Planerar att flytta mina hästar till en...
Svar
3
· Visningar
1 601
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Hej! Jag heter Melie och är snart 13 år. Jag är ungefär 152 cm lång. Nu ska jag köpa egen häst, vi har hittat en superfin C ponny som vi...
2
Svar
28
· Visningar
3 966
Senast: Anzia
·
Anläggning Vårt stall och garagetak har brakat sönder, trots att det mesta blivit skottat. Jag har en god kontakt på länsstyrelsen då de var här...
Svar
0
· Visningar
774
Senast: Suspiria
·
Hästmänniskan Vi ska ta emot 2 två stycken hästar som ska gå på bete hos oss i sommar. Ägarna bor ganska långt bort så det är jag som kommer stå för...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Nu när våren är på intåg och solen börjar titta fram så får jag emellanåt höra från bekanta och kollegor som tidigare hållt på med häst...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 611
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
5 200
Senast: Polibek
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 702
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Jag har en ponny på foder och i kontraktet står det att ägaren ska stå för försäkringen hela fodervärdstiden. Nu är det så att ägaren...
Svar
13
· Visningar
1 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tamråttor flyttar in
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp