Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Vilket är enligt dig det finaste namnet ett sto kan ha? Går i tankarna på att byta namn på min häst. Anledningen vill jag helst inte ta...
Svar
17
· Visningar
31 492
Senast: Görel
·
Hästmänniskan fick i dag gå till dom evigt gröna ängarna. Så tomt och meningslöst allt blev...jag var inte beredd, det gick så fort...det känns som...
Svar
15
· Visningar
2 105
Ekonomi & Juridik Jag har en liten udda fråga? Men om man är sjukpensionär eller sjukersättning så får man inte ha någon annan inkomst än det som...
Svar
11
· Visningar
2 314
Hästmänniskan När jag flyttade hit hittade jag en medryttarhäst inom några veckor. Sen ställde jag en fråga i ett forum på FB om var man kunde ta...
Svar
19
· Visningar
2 398
Senast: Magiana
·
Gnägg Vem köper/äger en eller flera ardennerhästar idag? Jag var just inne på en annonssida och av någon anledning var det var och varannan...
Svar
19
· Visningar
3 186
Senast: Sofie.S
·
Ekonomi & Juridik Hej När jag söker på avstånd till bostad så hittar jag 50 m till stall, 25 meter till rasthage men ingen gräns till beteshagar. Nu säger...
Svar
7
· Visningar
1 964
Senast: Unafraid
·
Anläggning Hilfe! Har skaffat ett aggregat som drivs med batteri samt köpt ett nytt bilbatteri för att kunna få el i en hage som ligger en liten...
Svar
3
· Visningar
1 917
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Om jag köper en ettåring utan pass vad krävs för att få ett?
Svar
3
· Visningar
850
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag vet verkligen inte vad jag ska göra så tips och råd mottages tacksamt :heart Jag har ägt en häst i snart 7 år. Han är 13 år och...
Svar
9
· Visningar
2 357
Senast: Dorinda
·
Ekonomi & Juridik En reflektion bara.....Ganska ofta när jag läser annonser om stallplatser så är priset inte utsatt, utan " mer info via PM" utlovas.Här...
2
Svar
25
· Visningar
4 090
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Lägger detta här eftersom det är en försäkringsfråga mer än en hästvårdsfråga. Ung häst opereras för benbit i 3-4 årsåldern...
2
Svar
21
· Visningar
3 545
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik De flesta har säkert sett Equipes utskick om medgivande att de publicerar tävlingsfoto på en. Men vad gäller för mig som hobbyfotograf...
Svar
1
· Visningar
1 368
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Ska alldeles snart iväg och rida. Nu när det är som varmast tar vi det lugnare ute. Blir mest att vi skrittade ut i skogen och lite...
2
Svar
39
· Visningar
4 635
Anläggning Okej, jättedum fråga, jag vet! :o Men med den höbrist som varit i år har jag insett vikten av att ligga steget före när det gäller hö...
Svar
13
· Visningar
2 369
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Jag har funderat mycket kring detta, för att vara förberedd om det skulle bli aktuellt. Har försökt googla mig till lite svar, men...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 259
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Nyinflyttad hästälskare här undrar var man kan bada med hästen nu när sommarren visat sig vara SÅÅ varm!? Jag bor nära...
Svar
10
· Visningar
2 476
Senast: Elektron
·
Hästmänniskan Hur lång uppsägningstid har ni på eran boxplats ? Vad betalar i kallhyra / full pris ? Ska kallhyran vara en viss " procent " av hela...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: Bufera
·
Hästmänniskan Sensommaren 2016 red jag och hästen ut i skogen och hon trampade i en djup håla, som troligen gjorde att hon vrickade sig. Svullen på...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
18 887
Senast: Korven
·
Hästmänniskan De flesta här är ju hästfolk och en hel del av er vet dessutom min historik med min stora ponny i förra stallet, så nu vill jag ha input...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 235
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hej! Jag undrar om någon av er har erfarenhet av att först hyra en häst för ev. senare köp, och vad ni i så fall tyckte om det? Har ni...
Svar
7
· Visningar
2 016
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp