Fönster i boxen

Emmie_75

Trådstartare
Om jag vill sätta in öppningsbart fönster i boxarna och då har sådana fönster så att hästen ska kunna stå med huvudet ut, vad ska jag tänka på? Vilken storlek bör fönstret vara, måste det vara speciellt stallfönster eller kan man sätta galler på ett vanligt fönster? Hur högt upp bör fönstret sitta? Tacksam för all input!

Lite beror på storlek på hästen som ska stå i boxen. Den ska ju få ut huvudet men inte komma på idén att försöka ta sig ut den vägen.
Man kan säkert anväda vanliga fönster man sätter galler på. En kortare tid men jag tror inte att det håller i längden om man inte bygger om det. Det blir ju ganska tungt med ett godkänt galler på. Det kommer inte att hålla med de vanliga gångjärnen.
Sedan kan det vara bra att ha annat än vanligt fönstetglas med tanke på hur lätt det kan sönder om fönstret blåser upp eller igen.
Har satt in ett i sommar och valde att köpa ett färdigt. Har stora hästar och har satt in det på en höjd av 140 cm.

Liknande trådar

Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 930
Senast: jemeni
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: MiaMia
·
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
14
· Visningar
490
Senast: Caoimhe
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka