Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Nu är det måååånga år sen jag var i Falsterbo :o Men nu ska det ske! Tar båda döttrar med på tjejtur til hemlandet och Falsterbo...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: Maoam
·
  • Omröstning Omröstning
Hästmänniskan Skapar en tråd för att förhoppningsvis kunna visa min sambo att "alla" som håller på med hästar inte har tillgång till grovtvätt i...
2
Svar
39
· Visningar
3 962
Senast: ameo
·
Gnägg Hej alla. Funderar på att köpa kunskapsspelet Hästminne i present till min systerdotter som fyller tolv år i april. Hon har ridit på...
Svar
4
· Visningar
2 021
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Finns det någonstans på nätet där man kan ladda ned produktblad av lite äldre Toro-aggregat? Jag har googlat men hittar bara...
Svar
0
· Visningar
1 071
Ekonomi & Juridik Hej! Ja har provat en fullblodsvalack 5 år för 50 000 som är jättefin att rida och ligger jättebra till i utbildningen men vi fick reda...
2
Svar
27
· Visningar
5 523
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Alltså jag har blivit helt såld på rasen. Aldrig sysslat med islänningar tidigare. Ni som kan rasen, berätta allt om den. Läser man...
Svar
19
· Visningar
1 763
Senast: yennork
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag är intresserad av att starta ett eget litet hästföretag, men funderar över vad jag skulle kunna fokusera på? Vet ni något som...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 497
Senast: Lalinea
·
Anläggning Ska måla ett stalltak(ohyvlade brädor).Hur ska jag gå till väga och med vilken färg ska jag måla?
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: warg
·
Anläggning Ska sätta upp elband ca 4 cm breda. Vilka isolatoter är bäst att använda?
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Daisy
·
Gnägg Finns det någon som har koll på vilken färg ridborgarmärket har haft olika år? Klarar vi av att gemensamt göra en komplett förteckning...
Svar
14
· Visningar
2 490
Gnägg Hur dumt är det att köpa en dponny som är 6år och som nu är 147cm? Hur stor är risken att den växer över och blir liten stor häst...
2
Svar
33
· Visningar
4 338
Senast: Lobelia
·
Anläggning I all denna torka så verkar det bli ett till höbristår här i Uppland. Jag har mina 4 hästar på 12 ha insått vallbete. Tanken slog mig om...
Svar
14
· Visningar
3 306
Senast: Ottisen
·
Ekonomi & Juridik Ska ev köpa en häst som är besiktad i slutet av maj med "rena" papper. Om jag köper den typ i veckan bör man besikta om den eller räcker...
Svar
12
· Visningar
1 788
Senast: mackan
·
Anläggning När börjar ni slå hö? Denna vår och försommar har ju varit extremt ovanlig. Värme och torka så det står härliga till. Har sett att...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 152
Senast: Rifer
·
Anläggning Hej Jag funderar på bygga stomme till ridhus som lösvirke. Jag är ute efter ritning eller möjlighet att besöka ett ridhus byggt med...
Svar
1
· Visningar
872
Senast: Hojder
·
Ekonomi & Juridik Har Ridhäst Bas på mitt sto som förhoppningsvis kommer att få sitt första och sista föl nästa år. (A1 liv 50', A1 vet. 100'). Blir inte...
Svar
10
· Visningar
1 607
Senast: HannaZ
·
Anläggning Jag funderar lite på om det går att bygga/ställa upp något i sommarhagen för att ge möjlighet till skugga. Vind- och regnskydd vore...
Svar
9
· Visningar
2 987
Anläggning I somras grävde vi bort ett parti stånds som hade etablerat sig i vinterhagen. Tyvärr har vi förstås inte lyckats få bort alla rötter...
Svar
6
· Visningar
3 106
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Vi har haft våra hästar uppstallade på samma gård i flera år. I kontraktet står en viss summa angiven för hyran, i vilken ingår hö och...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
17 040
Senast: MissFideli
·
Gnägg Var 17 lägger man denna tråd då? Hursom. Det kan väl knappast gått någon förbi att det blivit en insekts-invasion nu i värmen. Det har...
Svar
14
· Visningar
2 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp