Ja vissa klackar går väl under stickvapenKan
Inte låta bli att skratta åt autokorret. Stövletter istället för stilleter Fast vissa klackar är farliga dom också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja vissa klackar går väl under stickvapenKan
Inte låta bli att skratta åt autokorret. Stövletter istället för stilleter Fast vissa klackar är farliga dom också.
Tål brandsläckare -30 och växlande temperatur?
Jag har kniv i både transport och släp. Kör dock sällan mina hästar fastbundna, har dom lös och koll på dom i kameran.
Jo, bilen räknas som allmän plats (när den befinner sig på allmän plats).Knivlagen säger att man inte får bära kniv på allmänplats. OM man inte har behov av den t ex så behöver vissa hantverkare kniv i sitt arbete. Så Så att ha en morakniv i bilen eller transporten lär inte falla in under knivlagen. Det är ju inte allmänplats och man har ju ett behov av den.
Sedan finns det typer av knivar som alltid är olagliga för dom räknas som vapen. Det är sådana som springknivar, stövletter och butterflykniv. Dessa typer är inte gjorda för att skära av saker som rep eller bröd, de är stickvapen.
Kanske offtopic, men undrar hur många som har ett reservhjul på transporten utan att ha tillgång till vettig domkraft i bil eller släp..
Jag hade faktiskt det efter att ha tappat ett hjul på släpet, vilket i och för sig var mitt eget fel då jag hade efterdragit alla hjul utom ett tydligenKanske offtopic, men undrar hur många som har ett reservhjul på transporten utan att ha tillgång till vettig domkraft i bil eller släp..
Varför vill du ha skum istället för pulver?Jag har domkraft, brandsläckare, kniv (olaglig så länge inte släpet är påkopplat) men inte termometer då jag glömmer bort att skaffa det.
Skulle dock eg vilja ha en skumsläckare istället för pulver men..
För att om jag skulle behöva släcka i närheten av hästen så är skum betydligt trevligare än pulver som hamnar verkligen överallt (och troligen inte är så bra att andas in)Varför vill du ha skum istället för pulver?