caradan
Trådstartare
Tjära hade jag i ett stall för många år sen. Älskar lukten men det är ju som sagt svårt att tvätta bort.@caradan jag håller med @Masse i stort. Beror lite på vad ni har för avtal. Jag tror eftersom du antyder (om jag tolkar det korrekt) att det finns synpunkter på hur hästen fodras som ev bidragande faktor, att det skulle vara en grund att som första steg prata med inackorderingen gällande problemen med hästens åsamkan på inredningen, och då få med kostnadsproblemet och erbjuda synpunkter på att prova ändra fodringarna först.
Kanske inacken är högst villig att ta till sig det, hellre än att som alternativ betala för skadorna på inredningen som låter rätt omfattande?
Ang medel osv:
Tjära i min erf funkar till typ 99%. Men otroligt kladdigt inomhus där det inte torkar in på samma sätt som på en stolpe utomhus .
Tabasco vet jag rekommenderas - jag har aldrig sett att det ger stort resultat. I vissa fall gillar rentav en del hästar det
Om du har ett kontrakt/avtal brukar man ofta ha med en punkt vad som klassas som ”normalt slitage”. Det är väldigt klokt att ha med det.