Åh andra sidan så skippar en stor del av de seriösa köparna den typen av annonser. Jag vill kolla upp lite innan jag köper något. Klart är det en småsak spelar det inte så stor roll men annonser på bilar, hästar etc går bort som oseriösa om den som skriver dem vill vara hemlig.Jag tycker att det är rimligt att respektera annonsörens önskan om kontaktväg, och faktiskt respektlöst att ignorera den, i de fall den framgår.
I de fall ingen sådan önskan uttalats så tycker jag att det är upp till var och en.
Själv är jag noggrann med att inte lämna ut någon information i säljesannonser, som kan kopplas till min person. Inget telefonnummer, namn, eller foton där något identifierbart kring person eller plats framgår. Det bottnar i min erfarenhet av (på alla plan) oseriösa annonsspekulanter. Framför allt gäller det fordonsannonser, de lockar till sig stollar som flugor till en marmeladmacka. Där vill jag kunna göra en egen selektering i mailkorgen och direkt slänga de mail som inte är seriösa.
Jag tror din typ av annonser får en osedvanligt stor andel oseriösa svar. När jag lade ut annons på min häst fick jag inte en enda knäppskalle, bara någon enstaka tveksam och de 3-4 första som svarade kom och provred. Sedan var hästen såld.