Ursäkta lite trådkap, orkade inte starta en ny tråd om en väldigt likartad situation:
Har varit med om en liknande situation - men med en väsentlig skillnad. Mitt telefonnummer ligger inte ute på nätet, det är inte sökbart, ingenting.
Annonserade ut en vara (ej levande häst, utan hästgrej) och hade som vanligt min mail i annonsen. Blir sedan uppringd typ kl. 07 en helgmorgon. Vaknade av det och tänkte att någonting var fel med H.H, så jag kastade mig efter telefonen. När jag svarade visade det sig vara en spekulant på grejen som var ytterst angelägen om att komma och titta på denne, helst samma dag. Kan erkänna att mitt tonfall och ordval kanske inte var de allra trevligaste där och då.
Var ju såklart upprörd över att 1: Denna människan på något sätt hittat mitt mobilnummer. 2: Denne ringde och väckte mig kl. 07 en helgmorgon. Personen verkade dock stå på sig och vara väldigt angelägen om att köpa grejen, utan att pruta eller något. Hade ni sålt grejen till personen ändå?
Jag tänker såhär: Det är ju förvisso ett guldläge att få grejen såld, men samtidigt; till någon som på något jäkla vänster snokat upp mitt privata och ej sökbara mobilnummer, och som dessutom ringer en helgmorgon kl. 07? Hur hade ni tänkt?