Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Har äntligen hittat ett stall med ridhus och stor ridbana och vettiga hagar endast 9 km hemifrån. Men........det finns endast uteboxar...
Svar
14
· Visningar
3 864
Senast: CK
·
Ekonomi & Juridik Känner mig så hemskt besviken och desillusionerad just nu så jag skulle behöva ha lite inspiration och uppmuntran. Jag och min man har i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
14 875
Senast: segersten
·
F
Anläggning Funderar vidare på vårt to-be-ridhus på hemmaplan. Kan reucera kostnader rejält om manege/måtten på ridbar yta stannar på 18 (ev...
Svar
16
· Visningar
3 864
Svar
0
· Visningar
217
Ekonomi & Juridik Vi har två uteboxar som står i anslutning till hagen. Hagen är grusad samt stenmjöl på. Nu i sommar pga mygg står hästarna inne,annars...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: Mary91
·
Ekonomi & Juridik Satt och läste Havrepappans blogg och såg att han hittat en annons på Hästnet angående sommarpraktik. Man blir mörkrädd! Går det...
Svar
19
· Visningar
3 500
Senast: olsssson
·
Ekonomi & Juridik Glad i hågen flyttade jag till hästmeckat Skåne! Jaja, skåne är stort :D Jag hamnade i den nordvästra delen av regionen och jag tappade...
2 3
Svar
45
· Visningar
10 226
Senast: Farle
·
Anläggning Hallå alla finurliga bukare! Hoppas få ta del av era tips om hur ni tvättar pållarna ute. Då vi har gammalt stall med trägolv och...
Svar
3
· Visningar
1 552
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Känner nu att jag inte vet vad jag ska ta mig till!! Behöver råd och bolla med någon, hoppas någon vill ställa upp. Vi har bott på en...
Svar
17
· Visningar
3 085
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Som rubriken säger.. Vad förväntar ni er av era medryttare? Vilken nivå vill ni att de ska ligga på? Osvosv. Dela med er! :)
2
Svar
21
· Visningar
3 474
Senast: startpompe
·
Hästmänniskan Vet inte om denna ligger rätt..? Ska vara hästskötare åt en hoppryttare i helgen i falsterbo. Han betalar allt, resa ner till skåne...
Svar
8
· Visningar
2 354
Senast: Mary91
·
Ekonomi & Juridik Vet inte om denna tråd ligger rätt men gör ett försök. Köpte en häst för några månader sedan som sades vara god som guld, rena...
2
Svar
35
· Visningar
7 977
Senast: palle
·
K
Hästmänniskan Måste bara fråga någon mer om ett litet dilemma jag har hamnat i. Har en 2 årig unghäst till salu och nu har jag fått en kund på...
2
Svar
27
· Visningar
4 934
Senast: wrangler
·
Hästmänniskan Sitter här och funderar på framtiden om hur man vill ha hästen. Vilken storlek på stall som är den bästa storleken på ett stall. Så...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: pulkaskurk
·
Ekonomi & Juridik Hej alla kunniga här inne. Jag har min häst i ett stall som tar x i hyra inkl fodringar och utsläpp under vintern, på sommaren ingår...
2
Svar
25
· Visningar
3 491
Senast: miiiiiiia
·
Ekonomi & Juridik Skulle vilja ha tips på stallritningar! Det finns många här på Buke som är duktiga på diverse dataprogram. Vi ska börja med vårt stall...
Svar
2
· Visningar
1 104
Senast: lwt03001
·
Hästmänniskan Har nu efter tre terminer på ridskola som äldre ungdom/vuxen insett att det finns väldigt många olika människor som sysslar med hästar...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 857
Senast: El_Caballero
·
Anläggning Vad ska man ha för belysning på ridbanan? Hur höga stolpar, vad för typ av armatur? Jag vill inte lägga ut en förmögenhet. Kan man köpa...
Svar
3
· Visningar
2 212
Senast: ch791022
·
Ekonomi & Juridik Hej. Jag skulle behöva lite hjälp med att utforma ett bra avtal då jag ska ha en halvfodervärd på min häst. Vad ska jag skriva med? Så...
Svar
3
· Visningar
1 453
Senast: Pennylaine
·
Anläggning Nu har vår djupströbädd blivit såpass hög så att den behöver skalas av, alternativt tömmas på allt. Vem kan man vända sig till som kan...
Svar
18
· Visningar
3 487
Senast: sommarvind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp