Stall i skåne...

Sv: Stall i skåne...

Grattis till att du äntligen hittat rätt!
(jag har min häst i grannkommunen och håller till i össjö ibland ;) )
 
Sv: Stall i skåne...

Bor i Ekeby (1mil ö om Hbg), har i nuläget 3 halvblodshästar 2 ston o 1 val (tävlas i dressyr) och 2 shetlandsston. Alla går i en flock och är ute på 3 ha, sommartid dygnet runt (utom natt innan tävling) och vintertid från 7.00-ca 20.00......så alla skåningar har inte sina hästar själva i "sjukhagar" 2h/dag....;)

Runt om Hbg finns inte mycket mark till hästhagar, tyvärr. Höganästrakten känner jag inte till så mycket men om du inte har nått emot att köra så hade jag nog letat efter stall mellan Ekeby och uppmot Söderåsen (Kågeröd, Åstorp, Bjuv, Billesholm...)
 
Sv: Stall i skåne...

Ha, ha missade att där var 2 sidor till på tråden och att du redan hittat i Össjö. Har varit där o tävlat - fint! :)
 
Sv: Stall i skåne...

Jag är född och uppvuxen i höganäs. Jag hade min häst i ett litet privat stall med stooora hagar, men det var dyrt!
Har dom inte fina beten på kullaberg längre?
Jag har flyttat till andra sidan skåne nu (hässleholmskommun) Där har jag köpt en stor fin gård med 18 hektar för bara 2 miljoner!
I höganäs så får man knappt en fallfärdig villa för 2 miljoner.. Tipset är att flytta innåt skåne och köpa en bra gård.
 
Sv: Stall i skåne...

Jo det finns bete på Kullaberg men bete är väl det minsta problemet (kan man ju alltid köra hästen till), det är andra tiden på året som är problem. Och på kullaberg går mer eller mindre bara islandshästar och jag har frågat lite men ingen vill ta in en inackodering.
Jag jobbar i Höganäs och trivs bra och vill inte byta jobb just nu så jag måste kunna pendla hit (sitter på jobbet nu). Vi får se hur Össjö är!

Sen har jag insett också hur olika definition det är på stora hagar. Min granne, en känd dressyrtränare, berättade för mig vilka stall som har stora hagar. Jag har varit i dessa stall och för mig är det verkligen inte stora hagar. Så det är ju så olika vad kan tycker.
 
Sv: Stall i skåne...

Det finns ett stort vilthägn längre in i Össjöby.. Om du vill ha en riktigt stor hage! ;) :p
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 428
Senast: Smurfoff
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 684
Hästhantering Har precis flyttat mina 3 hästar till nytt stall. (För första gången på 14 år står mitt egna stall tomt) Jag har flyttat dem enbart...
Svar
6
· Visningar
1 516
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 084
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp