Vad förväntar ni er av era medryttare?

Sv: Vad förväntar ni er av era medryttare?

Jag förväntar mig att min medryttare ska behandla häst och utrustning som sin egen. Min ponny har är väldigt lätt att förstöra i ridningen och därför vill jag att min medryttare ska vara noggrann med att t.ex. ställa hästen och gå ut ordentligt i hörnen så att hon inte blir svårare för mig att rida.
Den medryttaren som jag har nu är väldigt duktig men hon har bara hunnit ha hästen två gånger än så länge. Men hon kommer mest att rida dressyr och rida ut på henne eftersom det är det hon är duktigast på. Jag ser henne bara som en enorm tillgång som jag inte skulle klara mig utan och därför tar jag inte betalt :)
 
Sv: Vad förväntar ni er av era medryttare?

Rida det dagar man kommit överens om, så man kan planera vilka dagar han får vila. Och om man inte kan av någon anledning, höra av sig så fort som möjligt. I fall dom också ska mocka och fixa såna grejer så ska dom ju såklart göra det också;-) jag skulle inte ha nå kunskaps krav, jag skulle bara vilja att han fick komma ut och röra på sig. Viktigast är hur dom är mot hästen, att den visar hänsyn till honom och att den har en sund syn på hästhållning och hanteringen:-)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 810
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 062
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 649
Senast: SwedEmB
·
Samhälle Jag blev en smula paff över det senaste inlägget i den lokala Facebook-gruppen. Då röt en man ifrån för att en kvinna på elcykel hade...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
7 836
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp