Ändrad hyra?

Sv: Ändrad hyra?

En mycket snäv tolkning kan vara att ingår plats för mundering, sedan finns tillträde till paddock och bete i anvisade hagar. Å andra sidan - om inte paddocken är avgiftsbelagd måste tolkningen ovillkorligen bli att betet inte heller är förknippad med annan kostnad än ordinarie uppstallningskostnad.
 
Sv: Ändrad hyra?

Har du bett om en hänvisning till var i avtalet detta står, att betet kostar extra? Det borde vara det enklaste. För enligt avtalet ingår ju betet. Och paddocken.
 
Sv: Ändrad hyra?

Fast som jag tolkar detta så köper man till foder utöver kostnaden? Och då tycker jag att det rimligen inte bör ingå "foder" över sommaren heller därav hyresökningen juni, juli, augusti när du inte behöver ha eget foder till hästen? (Förrutom om det är tunnt bete, låg halt av något ämne osv).

Eller förstod jag tokigt? Ingår foder i hyran?

Trist dock att inte hyresvärden redan från början bara angett, "för bete sommarmånaderna tillkommer x kronor". Öppna kort är alltid lättast..

//Petronella
 
Sv: Ändrad hyra?

Fast forumuleringen är ju "bete i anvisade hagar."

Det är ju som att säga "grovfoder i anvisade hagar". Och att det skulle ingå. Hade det stått "plats i gräshage", gärna med tillägget "kostnad för själva betet tillkommer" hade ju saken varit klar.

Som det är nu har konsumenten trumf på hand, det är rimligen underförstått att "bete i anvisade hagar" innebär att hästen får gå där och äta gräs. Ingen kostnad nämns som tillkommande.
 
Sv: Ändrad hyra?

Ja ja får väl ta mod till mig och fråga hur det är tänkt, jag kan betala de där pengarna det handlar om, men det är kul och veta hur det är tänkt!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 931
Hästmänniskan Jag står i ett stall där jag känner att stallägaren tar orimligt lite betalt. Jag har tidigare betalt betydligt mycket mer och...
2
Svar
23
· Visningar
3 766
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 925
Senast: Lona
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 991
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp