Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Vet inte om detta hamnade i rätt forum - om inte så får moderator ta och flytta tråden! :) Bakgrund: Vår familj (min mamma, pappa och...
Svar
0
· Visningar
960
Senast: Sansko
·
Ekonomi & Juridik Blir snurrig, vad behöver man egentligen söka för tillstånd? Vi ha i dagsläget fyra hästar var av ett dräktigt sto, vi kommer även att...
2
Svar
22
· Visningar
2 635
Senast: gylle
·
Gnägg Vad har ni för hästvitsar i stallet? Jag hopplas ni har några bra så man inte behöver sadla om när ingen fattar galoppen :D Nej nu ska...
Svar
17
· Visningar
13 946
Senast: Skuggvarg
·
Ekonomi & Juridik En väninna till mig har stall på gården och har inackorderingar samt medryttare. En av dessa medryttare har en dotter som stallägaren...
Svar
1
· Visningar
2 264
Senast: Bowman
·
Anläggning Vad har er anläggning (med ridhus och ridbanor) för regler när det gäller att ta in externa tränare? Med extern tränare menar jag någon...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 793
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej alla på buke. Nybörjare det så att jag söker foderponny och tänkte själv lägga ut en annons. Om ni skulle leta fodervärd vad...
Svar
6
· Visningar
744
Senast: mamman
·
Anläggning Var får man bygga stall egentligen? Hur stor måste en tomt vara för att man sk ha stall på den i en tätort, t ex? Borde kanske som...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: remmis
·
Ekonomi & Juridik Hur mycket får en tränare tjäna utan att betala skatt? Antar att det räknas som hobbyverksamhet eftersom tränaren i fråga även har ett...
2
Svar
27
· Visningar
4 709
Senast: mackan
·
Gnägg Har mest haft valacker förut. Även min valack och mitt sto stod och kliade varandra. Nu har jag två ston och jag har aldrig sett dem...
Svar
10
· Visningar
996
Senast: EmmaW
·
Hästmänniskan Jätteknepig fråga kanske:) Men jag kommer från ett län där det finns så mycket medryttarhästar så man kan välja och vraka:) Väldigt...
Svar
15
· Visningar
1 930
Senast: WBanna
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag pluggar till fjällguide på universitetsnivå och ska nu i vår ha en avslutande b-uppsatsskrivning på 10 veckor. Jag vill gärna...
Svar
0
· Visningar
668
Senast: IdaBN
·
Anläggning Skulle vilja se era smarta lösningar i sadelkammaren. Gärna med bilder! Har fått möjligheten att inreda en sadelkammare och behöver lite...
Svar
3
· Visningar
2 241
Hästmänniskan blir det en säsong 6? o vart ska man skicka in sin ansökan isf? tacksam för svar :)
Svar
0
· Visningar
564
Senast: DurraTaxi
·
Gnägg Blir det en säsong 6 eller inte? o vart ska man skicka in sitt bidrag o sånt isf? tacksam för svar! :)
Svar
0
· Visningar
441
Senast: DurraTaxi
·
Gnägg Jag ska ju införskaffa mig ett kallblod och har rejäl koll på annonserna. Det är mycket viktigt att hästen är snäll och trevlig plus...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: Vogue
·
Ekonomi & Juridik Det finns säkert en del trådar om det, men "orkar" ärligt inte leta.. ;) Jag är sjukpensionär på 75%. Hitta ett jobb på 25% är...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 545
Senast: fio
·
Gnägg Har prenumererat på tv-kanalen "Horse and country". Den visar dygnet runt hästrelaterade program. Jag tycker faktiskt att den är rätt...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Leoni
·
Ekonomi & Juridik Kan någon råda? Jag har en häst utlånad på foder. Fodervärden kan inte ha den kvar och är extremt otrevlig plus tar inte hand om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 911
Senast: Zephira
·
Hästmänniskan Hej, det är så att jag alltmer börjat fundera på att skaffa en mor- dotterhäst, kanske på foder.Mina döttrar vill rida mer än en gång i...
2
Svar
23
· Visningar
4 888
Senast: Rufss
·
Hästmänniskan Lite trött och gnälltråd: Jag halkade förra våren. När vi vaccinerade hästar. Det var lite halt ute i hagen och jag hade precis släppt...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp