Familjehäst? Erfarenheter och tips?

Sv: Familjehäst? Erfarenheter och tips?

När jag var tolv-tretton började jag som skötare/medryttare till en new forest på 1.42.

Hon köptes in som läromästare när hon var 18 år till en tjej som var några år yngre än mig.

En makalös fin tant som gladde både tjejen, tjejens mamma och mig i flera år innan hon blev dålig och avlivades.

Jag var ut och red själv i skogen på henne, hon var en klok dam som visste hur saker och ting skulle vara. Gjorde man fel rättade hon en samtidigt som hon var lugn när det behövdes, en otrolig klippa och superbra läromästare inom vardagsridning :)
 
Sv: Familjehäst? Erfarenheter och tips?

Jag skulle absolut satsa på en som är under 1,48 så att barnen har möjlighet att tävla ponny om de vill. Mycket roligare för dem tävla mot andra barn :D
 
Sv: Familjehäst? Erfarenheter och tips?

Det var ju helt fantastiskt vad mycket svar jag fått! Tack till allihop. Jag lägger allt bakom örat ; ) tills det är dags att börja leta på allvar.
 
Sv: Familjehäst? Erfarenheter och tips?

Ridtravare finns i varierande strl, connemara, fjording, islandshäst, arabiskt fullblod, new forest är några exempel som du kan titta på sen finns det säkert flera bra korsningsponnys.
Vi har två små hästar som hela familjen rider, en ridtravare och en arab och de funkar för 8-åring och 13-åringen likväl som oss föräldrar:)
Lycka till!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 444
Senast: ameo
·
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 444
Senast: annan1
·
S
Träning Hejsan alla där ute! Jag behöver all hjälp och tips jag kan få av er. Jag har börjat rida som vuxen och har gått på vanlig ridskola i...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
14 959
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp