Tränare och skatt

Sv: Tränare och skatt

Ja, om syftet är just det - att vidareutveckla ditt tränaruppdrag.

Tveksammare om det är så att man egentligen har andra syften med träningen och effekten på företaget är att betrakta som en bieffekt. Men det är en gråzon.

När jag gick tränarutbildningen så rek ridsportsförbundet att man skall ha vit verksamhet och alla träningar i företag, mycket pga att de vill rensa marknaden och att försäkringar skall gälla vid olycka
 
Sv: Tränare och skatt

Endel? som sagt ridit i 25 år och EN har gett mig kvitto.:meh:
Och har ridit för en hel del genom årena både för icke utbildade och mer utbildade tränare.

Så vill nog påstå att det förekommer i rätt stor utsträckning, de som lever enbart på hästarna kör nog överlag mer vitt än de som bara kör lite träningar på sin fritid efter arbetstid på ett vanligt jobb.

Har du frågat efter kvitto? De flesta jag frågar vill inte ha kvitto men det ändrar inget för mig, kör inte billigare träning utan ;) Allt redovisas och kopior på all kvitton finns hos mig så länge lagen säger.

Vet inget tränare här omkring som kör svart faktiskt.
 
Sv: Tränare och skatt

Bara för att du inte får kvitto betyder det inte att det är svart. Bara för att du får kvitto betyder inte det att det är vitt.

Världen är som bekant inte svart/vit.
 
Sv: Tränare och skatt

Hej!

Båda mina tränare får betalt via faktura, men jag får ju inget direkt kvitto på det (men det får man väl rätt sällan när man betalar via faktura?).

/Lavinia, som även betalar hovslagaren via faktura.
 
Sv: Tränare och skatt

Är det ironi eller hur menar du nu?

finns väl knappast ngt annat verifikat som lär vara tydligare än just via faktura?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har en hemsida som jag tjänar pengar på och fram till nu har jag varit egenanställd, d.v.s. ett mellanting mellan anställning och...
Svar
3
· Visningar
1 073
Senast: Magiana
·
Skola & Jobb Hej. Jag behöver lite hjälp ang det här med företagande. Jag är fotograf och har f-skatt (som jag precis fått och alltså aldrig använt...
Svar
8
· Visningar
1 831
Skola & Jobb Jag startade en hemsida för snart 10 år sedan om ett intresse jag har. Då var jag långtidssjukskriven. Sajten började som en hobby men...
Svar
2
· Visningar
1 477
Senast: Magiana
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
2 034
Senast: Houdinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp