Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Jag sitter och försöker hitta motivationen för att åka och hämta hö vilket är det tråkigaste jag vet. Jag har mest av allt lust att...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 789
Senast: Novalisa
·
Gnägg Jag har ett gäng gamla bilder, troligen från början av 80-talet men kan kanske vara 70-tal från några olika tävlingar som bör vara i...
Svar
1
· Visningar
1 014
Senast: Pazuzu
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite tips på träning jag kan göra, främst hemma, för att öka rörligheten i höfterna och stärka bålen.
Svar
0
· Visningar
466
Senast: Pancakes
·
Ekonomi & Juridik vi måste snart ta bort en av hästarna i stallet. Hur gör man? Alltså sen, när med papper och sånt? Avregistrera? Passet? Den har...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: Fille
·
H
Ekonomi & Juridik Jag har kommit på ca 10-15 nya hästtäcken, som idag inte finns på marknaden. Det är ny design och på vissa täcken är det även en ny...
Svar
15
· Visningar
3 823
Senast: Pancakes
·
Hästmänniskan När jag kör till och från hoppträningen en kväll i veckan så har jag råkat skrämma upp mig med att tänk om jag krockar med hästen i...
2
Svar
29
· Visningar
2 911
Senast: Gnapp
·
Hästmänniskan Jag är intresserad av att köpa en fin häst. Hästen ska såklart veterinärbesiktigas. I priset ingår besiktning. Jag ville helst anlita...
2
Svar
25
· Visningar
3 021
Senast: Fille
·
Anläggning Ett isolerat stall, alla hästar har minst ett utetäcke på sig. Vad är det farliga i drag? Jag tänker att frisk luft är viktigt (känns...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 529
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Ni som har eller har haft depression eller liknande diagnoser, hur lever ni era hästliv? Jag har under 10 års tid varit inne i...
Svar
11
· Visningar
1 106
Hästmänniskan Jag är nyfiken på erfarenheter från familjer (med barn) där en part skaffat häst utan att tidigare ägt en inom relationen. Jag lobbar...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Rumbla
·
Hästmänniskan Jag behöver lite inspiration och idéer på förvaring i stallet. Vi är 3 tjejer i stallet (4 hästar) och vi har två hyllplan var i...
Svar
12
· Visningar
1 525
Senast: Catrool
·
Hästmänniskan Alltså på dig själv. Slöläste lite studier, de verkar ju inte vara helt överens om huruvida de fungerar eller inte. Så jag undrar bara...
2
Svar
24
· Visningar
2 004
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 718
Gnägg Jag har funderat på det här många gånger att det egentligen är galet att man rider ut själv. Tänk om det händer nått och man blir...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 969
Senast: Billy
·
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga tråden så mod får flytta den om det behövs. Hur gör ni som bor i vargtäta områden med häst, hund eller...
Svar
13
· Visningar
2 513
Senast: YlvaG
·
Ekonomi & Juridik Har haft en hyresgäst som flyttade sin häst sent en kväll i slutet av juni. Hann ut och pratade med denne och hästen skulle bara vara...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 076
Senast: corzette
·
Anläggning Har ej handlaget att bygga ngt eget... vill även kunna flytta med mig vindskyddet eller uteboxarna. Har sett leverantörer från Polen som...
Svar
7
· Visningar
2 204
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Behöver lite råd och tips, eller kanske ren fakta om det går att få också :) Jag flyttar till Åland om några månader och funderar på...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: Omega
·
Hästmänniskan Var i Skabersjö i helgen och tävlade. När jag skulle in på framridningen hör jag ett brak från ridhuset och en människa som börjar...
Svar
10
· Visningar
2 695
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst inom kort och min man vill nu diskutera den ekonomiska aspekten av att ha en häst i familjen. Han ser...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
13 588
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Bästa foder för fin päls
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp