Har du använt Back on Track?

Jag har lånat B&T från hästarna (paddar) och har en nackkrage. Kragen tycker jag är för liten, annars ger de en ganska bra värme. Men för nacken har jag kostaterat att en mjuk pashmina och för ryggen min tjocka cashmerecape har samma effekt. Fördelen med B&T är väl att de finns i plagg som man kan ha på sig och få värme på ställen som annars är svåra att värma eller om man inte vill ha sina fina ullplagg i sängen ;). Traditionellt har kamelhårs(under)kläder använts och säljs väl fortarande i sjukvårdsbutiker? Men tycker man att det kliar så är B&T ett alternativ.
 
Jag har alltid armbågsskyddet på mig och eftersom jag har testat mig igenom alla på marknaden förekommande armbågsskydd så vet jag att bot är det enda som hjälper. Jag har också polokragen, knäskyddet, ryggbältet, torgvantarna, bäddmadrassen, filten, långkalsongerna, långärmade tröjan, sulorna, handledsskydden och mini filten.

Till hästarna har jag täcket och snabbandagen.

Kläderna och sulorna tycker jag inte ger så mycket effekt men det andra får jag väldigt bra effekt utav.

I min familj hjälper bot på mig och min son medans min sambo och min dotter inte känner någon skillnad. På hästarna var back on track täcket det enda som hjälpte på vår arabvalacks känsliga rygg medans bot inte gör någon skillnad alls på mitt sto. Det är som med allt annat att för vissa hjälper det enormt bra och för vissa hjälper det inte alls.
 
Jag har ryggplatta/bältet till mig själv och stallbandage till min häst. På mig själv märker jag skillnad, om jag råkar somna med det på har jag träningsvärk dagen efter ;) Tycker också att min häst blir mindre gallig när hon har sina bandage (brukar ha över natten)
 
jag har en ryggvärmare till mig själv och benpaddar och ryggvärmare till hästen, märker resultat på både mig och hästen, hästens gallor är borta på morgonen, hon är varm om ryggen när hon stått med ryggvärmaren och står och sover när jag lägger den på halsen efter att jag masserat hennes muskelknuta där.
själv så tycker jag att den är väldigt efektiv efter massage på mig själv, värmen mjukar upp och tar bort det onda.
 
Fungerar för vad? Det måste man ju först fråga sig.

I stallet står nu, på olika hästar, ett BoT-täcke, hästen anses lite oklart stel i vid ridning, den har undersökts grundligt av vet. som inget hittade, därav täcket. Häst nr två har natt-tossor över en galla som inte känns kul, jag ser ingen skillnad när BoT-tossorna suttit över natten.
 

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 609
Senast: CFrisk
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en liten skada vid gaffelbandsfästet högt på VF. Vi var hos veterinär idag som stötvågsbehandlade, vilket vi ska...
Svar
12
· Visningar
1 575
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 159
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Ok, ni som har erfarenhet av back on tracks produkter... Upplever ni att de ger någon effekt? Ni som använt deras täcken, upplever ni...
2
Svar
25
· Visningar
5 417
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Avmaskning FAQ (Läs här först del 2)

Omröstningar

Tillbaka
Upp