Back on track?

jag hade bot knäskydd på mig själv och tyckte att de hjälpte mer än "vanliga" knäskydden jag hade innan.

Brorsans labrador har fått ett bot täcke, de upplever honom rörligare sen han fick täcket. Men de har aldrig haft vanligt täcke på honom, så vet inte om det bara var ett täcke han behövde.
 
Håller med om kvaliten. Kelpien har haft sitt i fem år, använt i princip dagligen minst 5 månader om året. Sista två åren har han även haft det på i hundgården (där de är när jag jobbar) när det varit kallt. Denna höst har han haft det varje dag i hundgården sedan september pga muskelskada, och det är knappt slitet :up:
 
Jag hittade fleecetäcket (ganska) billigt i Ullared för ett par år sedan. Köpte ett, även om de bara hade för stora storlekar. Sydde in det lite (på ett väldigt primitivt vis) så att hunden kunde använda det som "mysdress" - hon ser lite ut som en tornerspelsrustad häst när hon har det på sig... Och hunden älskar det! Hon blir liksom avslappnat sömnig och täcket är stort och mysigt och hon kan liksom nästan försvinna under det. Hon har det ibland på sig både inne och vid lugna ute (om man t ex campar, sitter i trädgården en kylig kväll mm).

Nu när jag letade vintertäcke så var jag helt inne på Hurtta. Jag ville i vilket fall ha en modell som går ner under svansen där bak eftersom det annars glappar där och kall luft kommer in. Någon här hintade om att BoT faktiskt har storlekar som passar min hund bättre och då poppade ljuset upp att hon ju faktiskt gillar fleecevarianten... Så ett BoT vintertäcke blev det. Både jag och hunden är väldigt nöjda än så länge! Täcket sitter jättebra, verkar vara bekvämt och är än så länge varmt nog utan att hon överhettas när hon rör sig.

Så kortvarianten: Vet inte om det är så där jättespeciellt med magiska egenskaper egentligen, men det verkar ge en behaglig värme och har bra passform (för min hund) och kvalitet. Och om man väljer mellan det och Hurtta så är ju priset likvärdigt också.
 
Jag har inte upplevt att det ger någon extra effekt. Å andra sidan så har inte mina hundar haft någon problematik samt att jag bara använt täcket "som vanligt". Om man ska få effekt på tex smärta eller stelhet tror jag att hunden ska ha täcket betydligt fler timmar per dygn än bara på promenad.
 
Har själv använt BoT till mina armbågar där jag har muskler som krampar efter två operationer, jag känner stor skillnad när jag har haft på mig BoT, mindre stelhet och mina muskler krampar mindre = mindre smärta. Min ena hund med muskelproblem upplever jag också en viss skillnad hos, mindre stelhet och blir inte lika öm som hon annars kan bli med sina andra täcken om det är kallt ute.
 
Jag har inte upplevt att det ger någon extra effekt. Å andra sidan så har inte mina hundar haft någon problematik samt att jag bara använt täcket "som vanligt". Om man ska få effekt på tex smärta eller stelhet tror jag att hunden ska ha täcket betydligt fler timmar per dygn än bara på promenad.
Ja det tror jag också, våran får utetäcket på sig direkt efter avslutat jakt, vid fikat och på väg hem. Väl hemma brukar jag byta till nättäcket som han sen brukar ha resten av dagen och ibland även över natten. För mig så känns det självklart att det behöver sitta på längre perioder för att kunna göra mer nytta än bara "vara varmt". Sen använder jag även nättäcket på sommaren, men då snarare som "torka fortare efter bad" :D
 

Liknande trådar

Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 608
Senast: CFrisk
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
990
Senast: Scata
·
Utrustning Hej. Är det någon här som testat Catago Fir-Tech Pro ryggvärmare? Är ni nöjda eller kan man lika gärna slänga på ett ylletäcke och få...
Svar
9
· Visningar
1 689
Senast: caballus
·
Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
2 159
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp