Jag hittade fleecetäcket (ganska) billigt i Ullared för ett par år sedan. Köpte ett, även om de bara hade för stora storlekar. Sydde in det lite (på ett väldigt primitivt vis) så att hunden kunde använda det som "mysdress" - hon ser lite ut som en tornerspelsrustad häst när hon har det på sig... Och hunden älskar det! Hon blir liksom avslappnat sömnig och täcket är stort och mysigt och hon kan liksom nästan försvinna under det. Hon har det ibland på sig både inne och vid lugna ute (om man t ex campar, sitter i trädgården en kylig kväll mm).
Nu när jag letade vintertäcke så var jag helt inne på Hurtta. Jag ville i vilket fall ha en modell som går ner under svansen där bak eftersom det annars glappar där och kall luft kommer in. Någon här hintade om att BoT faktiskt har storlekar som passar min hund bättre och då poppade ljuset upp att hon ju faktiskt gillar fleecevarianten... Så ett BoT vintertäcke blev det. Både jag och hunden är väldigt nöjda än så länge! Täcket sitter jättebra, verkar vara bekvämt och är än så länge varmt nog utan att hon överhettas när hon rör sig.
Så kortvarianten: Vet inte om det är så där jättespeciellt med magiska egenskaper egentligen, men det verkar ge en behaglig värme och har bra passform (för min hund) och kvalitet. Och om man väljer mellan det och Hurtta så är ju priset likvärdigt också.