Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Medföljer möjligtvis inte en oavlönad, hängiven, stum och glad hästskötare på köpet? I sådana fall säger jag ja!Bara säg till när du är färdig med din uppfinning för jag vill ha en! Kan du ta en lerig oklippt SWB sto i inbyte? Hon är jättesnäll!
Försöka fylla vatten när vattenslangen frusit. Mocka ur bäddar eller stängsla hagar. Lasta in alla spån och höbalar.Jag sitter och försöker hitta motivationen för att åka och hämta hö vilket är det tråkigaste jag vet. Jag har mest av allt lust att lägga mig på golvet och slå med nävarna och skrika: -Jag vill inte!!
Vad är den tristaste hästsyssla ni vet?
Man står ut med allt jobbigt för de ljuva minuterna med hästarna där allt faller på plats gör allt slit värt det.I sådana här trådar blir jag alltid lika förundrad varför hästfolk står ut med så värdelösa arbetsförhållanden (även om det är på sin fritid)?
Lera, vatten och minusgrader finns det ju MÄNGDER av bra lösningar för.
Vi har gödselstacken typ 40 m från stallet. Det är sjukt långa 40 m när det blåser 20+ m/s eller är snödrivor man måste igenom och sedan över för att komma upp till toppen och tippa sin kärra. Men hade jag sett det som ett problem, något som gör att jag inte vill gå till stallet eller om jag så bara tyckte det var riktigt jävla aptråkigt/jobbigt/whatsoever så hade jag ju fixat till det. Det är ju något man måste göra varenda jäkla dag.
Mvh / har många tekniker att ta sig fram med skottkärra på snövallar med halvhård skare i mitten av vallen
Man står ut med allt jobbigt för de ljuva minuterna med hästarna där allt faller på plats gör allt slit värt det.
och för att det måste göras så man inte har dubbelt så mycket jobb dagen efter .
Tror att @the_connemara menar att det finns sätt att förenkla och effektivisera arbetsmiljön. Man kan ju till exempel dränera hagarna ordentligt, man kan ha hömaskin och hökärra för att slippa IKEA-kassarna, man kan ha automatiska fodergrindar och vattenkoppar som inte fryser osv.
Jag sitter och försöker hitta motivationen för att åka och hämta hö vilket är det tråkigaste jag vet. Jag har mest av allt lust att lägga mig på golvet och slå med nävarna och skrika: -Jag vill inte!!
Vad är den tristaste hästsyssla ni vet?
packa hö, hämta hö (i alla fall förr när jag köpta småbal), hämta spån, laga staket och köra vatten. rätt drygt att plocka ur transporten efter träning/tävling åxå
Dessutom är jag mer än leds på att göra rent/smörja läder. <- Jag känner hur universum skrattar skadeglatt åt mig när jag skriver detta, för det känns lite som höjden av ironi... Men det är ju så förbannat tråkigt när det liksom aldrig tar slut!
Finns nåt som heter biothane, bara att spola av när det är smutsigt. Mycket bra uppfinning, en del kör det t.o.m i tvättmaskinen emellanåt