Det tråkigaste som finns...

@Liten Jag rider oxå distans, vill inte heller ha sadel i annat material än läder ;) Stigläderna smörjer jag ytters sällan, det blir dom få gångerna jag smörjer sadeln. Tyglarna har jag inga problem med, fast smala lädertyglär är jäklig sköna! Men nästa sele jag köper blir i biothane. Smorde en komplett sele och lite till igår:wtf:

Men kul att sy och matcha eget läder:D
 
Jag vet ;)

Det jag är minst glad över är tömmarna och tömkörningsgrejerna (de som blir mest skitiga i dagsläget) och tränsen (pga de plockas isär). Övriga saker behöver ju inte göras rent särskilt ofta - förutom såhär års, med allt jäkla regn :mad:
På sommaren kan man ju sitta i solen - då blir det lite mindre jobbigt :D .

Spännena är som sagt värre, i min värld. Särskilt på träns (på sadeln är de ju iaf större) - så nedrans pilligt om det ska göras ordentligt! Hade gärna haft mässing på dressyrgrejerna, men inte en chans - mässingsbeslag på distans/körgrejerna får räcka och de behöver verkligen, verkligen putsas. Rostfritt är bra grejer :angel:
 
Senast ändrad:
Ja, plocka ur transporten och bilen efter tävling kan ibland ta 2 veckor för mig innan allt är färdigt, SÅ tråkigt!
Men i tävlingssäsong behöver man inte packa upp mellan tävlingarna :up:
En av mina värsta uppgifter också, tar sååå lång tid nr man bara vill hem
 
Men i tävlingssäsong behöver man inte packa upp mellan tävlingarna :up:
En av mina värsta uppgifter också, tar sååå lång tid nr man bara vill hem

Jo, om allt är blött för det har spöregnat hela dagen :wtf: Oftast ligger det oxå kvar en jacka eller liknade i bilen i flera veckor..Men jag har en särskild plastback där jag har saker som bara används vid tävling:idea:
 
Jag ogillar:

*November
*Fylla vatten, av någon anledning
*Klippa hästen (kan de inte bara ha tunn päls?)
*Borsta lera, hästen blir ju aldrig helt ren utan ett bad...
*Bära ut hö i lerig hage, fastna med stövlarna och ramla mitt i skiten är ingen höjdare
*Mörkret såhär års
*Tiden allting tar när det är grått och mulet, känns som man inte hinner någonting
 
Kom på en sak till... Att åka bort utan häst!
Hästvakt ska hittas och informeras, lappar ska skrivas, foder måste köpas så det räcker osv osv osv.
 
Har inte läst allt men det värsta jag vet är att BRODDA!!!!!!!
Ofta börjar skorna bli lite slitna när det är dags, knepigt att gänga och jag som har problem med rygg/ leder får ont i flera dagar efter.
 

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 388
Senast: Tuggben
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 149
Senast: Acto
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 909
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp