Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Ber om ursäkt för rörigt inlägg redan nu... Jag har en dressyrvalack född 04 som är helt underbar på alla sätt och vis. :love: Tyvärr...
2
Svar
20
· Visningar
2 595
Senast: TeamLundVer
·
Gnägg Vilken skulle ni rekommendera? Barnen ska få egna hjälmar till nästa ridlekistermin, men det finns ju hur många som helst att välja på...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Pancakes
·
Hästmänniskan Hejhej! Jag är ny här på forumet, och har lite frågor gällande sommarponnyer/hästar och allt runt omkring dem. I sommar ska jag i en...
Svar
12
· Visningar
1 256
Senast: Fille
·
Ekonomi & Juridik Skriver åt en kompis eftersom hon inte är medlem! Kompisen heter A och hennes häst B. De står uppstallade på en ridskola med...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 531
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Flyttar in i varje stall med förhoppningen att det ska bli bra. Men hur lång tid tycker ni är "inkörsperiod" dvs man lär känna...
2
Svar
32
· Visningar
2 726
Senast: supersonic
·
Gnägg Min underbara häst som jag blir mer & mer förälskad i!
Svar
0
· Visningar
368
Senast: BaBoo86
·
Hästmänniskan Hur kan man lägga upp in/utsläpp och fodringar på rättvis sätt? Inget ingår i hyran. Jag bor på gården och har tre hästar själv och en...
2
Svar
30
· Visningar
2 380
Senast: kolblakkur
·
Ekonomi & Juridik Har en liten fråga. Vi sa upp vår stallplats i mitten på oktober. Fick veta efter det att vi är en av många som flyttar våra hästar pga...
2
Svar
37
· Visningar
4 841
Senast: lundsbo
·
Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
3 038
S
Hästmänniskan Jag är nyfiken på hur ni resonerar när ni läser medryttarannonser. Vilka annonser fångar ert intresse? Vilka annonser ratar ni? Frågan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 026
Senast: Andromedae
·
Gnägg Jahapp.. Jag ska börja på ridskola. 32 år gammal, inte ridit lektion sen tonåren, bara mullat runt i skogen med mina gamla underbara...
Svar
6
· Visningar
1 042
Senast: Rmn
·
  • Låst
Hästmänniskan Denna veckas avsnitt av plus om säkerheten på ridanläggningar och den bristande kontrollen av sagd verksamhet...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Vad skulle ni välja, stövlar eller chaps? Jag vill mest ha dem för att värma benen på vintern tycker det är förbaskat kallt utan... och...
2
Svar
20
· Visningar
4 628
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Jag har alltid sett mig själv som en hopp- och fälttävlansryttare. En unghästproducent. Men det var flera år sedan jag tröttnade. Jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 278
Senast: MissFideli
·
Ekonomi & Juridik Jag har aldrig förstått meningen med avtalstid när man har uppsägningstid i ett fodervärdsavtal. Kan någon hjälpa mig att reda upp...
Svar
7
· Visningar
2 293
Senast: labb
·
Hästmänniskan Någon här som gjort det med sin häst? Vad har ni gjort med askan? Någon som spridit den i minneslund? Går ni till platsen ofta? Känns...
Svar
19
· Visningar
1 847
Senast: mysboll
·
Gnägg Jag är så arg att det ryker ur öronen på mig, någon har stuckit ca 20-30 hål i våra ensilagebalar (dock bara 4st av vad de ca 40st vi...
Svar
7
· Visningar
1 299
Senast: mooi
·
Hästmänniskan Hur har ni gjort när ni blivit gravida och mammalediga med era hästar? Ni som inte har eget stall på gården alltså. Vem rider dem och...
2
Svar
22
· Visningar
3 001
Senast: Roheryn
·
Gnägg Nu är det dags för en ny tråd om cob avel. Funderat lite på vad det är man vill ha ut av sin avel. Var på Öland och hälsade på ett av...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
48 872
Senast: ridinrank
·
Gnägg Hej på er! Skulle behöva hjälp med en massa hästnamn till både hanar och honor! Har inga speciella kriterier på namnen utan posta det ni...
Svar
4
· Visningar
2 105
Senast: emlem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp