Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är nyfiken på hur ni resonerar när ni läser medryttarannonser. Vilka annonser fångar ert intresse? Vilka annonser ratar ni? Frågan riktar sig både till hästägare som söker medryttare och till medryttare som söker hästar.
Får man skriva exempel på annonser utan att det är reklam? I så fall.
"Sto, 150 cm/mkh, viktbärande, tar 75 kg. Blandad ridning, främst hoppintresserad samt vilja rida ut. Tränare i hopp och dressyr finns på gården samt ridhus, upplyst volt och uterittsmöjligheter. Buss stannar på stallplan. Bussar går från Tumba och Nynäshamn.
3 mil från stockholm city.
Sökes 2-3 dagar i veckan from december, mot del av stallhyra.
Maila, smsa eller ring vid intresse."
Tycker att jag får med det mest väsentliga utan att bli för långdragen. Berättar vad för häst, mankhöjd, vilken typ av ridning, lite om stallets faciliteter, kommunikationer samt avstånd från stockholm. Även hur ofta samt att det inte är gratis men inget pris pga att det går att diskutera vid rätt person.
Har tagit bort delar ur annonsen så det inte ska bli en kopia rakt av, kanske hjälper något som forumets regler för hoppningsvis
Jag vet inte vilka sorts annonser just du har svarat på, men en 13-åring som svarar på min annons där jag söker en över 18 får inget svar av mig.
Sen tycker jag det är en knepig fråga när det gäller betalning så därför undrar jag varför folk måste ha betalt, för vrför söker man en medryttare, för att man inte har råd att ha häst annars eller för att man behöver hjälp med avlastning?
Jag själv tycker väl lite som så att man som hästägare inte ska vara beroende av en betalande medryttare och sen tycker jag även att om man nu har häst så vill man väl vara där själv så mycket man kan och behöver man avlastning från någon annan så ska man väl inte ta betalt för det?
Jag själv skulle nog aldrig betala någon för att hjälpa till med dennes häst.
Jag vet att ag kommer att få svar som "det är faktiskt dyrt att ha häst", "varför ska någon annan nyttja min häst utan att betala".
Då är frågan, visste man inte om innan man skaffade häst at det kostar? Och inte hyr du väl ut din häst för att vara snäll, utan för att du behöver hjälp?
Någon gång har jag läst lite annonser om folk som söker medryttarhäst, men jag har gett upp att hitta någon på det viset för en text kan misstolkas så bra, tex att personen är oansvarig för att man stavar fel osv. Jag tycker oxå det är svårt att säga något om vad man kräver för ålder för det finns fjortonåringar som är mer ansvarstagande än tex en trettioåring.
Så jag lägger ut en annons själv när jag söker någon och försöker vara så tydlig som möjligt med vad jag vill ha.
Då kan jag ställa frågor till dom som hört av sej och på så vis sålla ut dom jag inte tror kommer att passa min häst och mina krav.
Tillägg:
Jag förundras också över att jag sällan får respons på de annonser som jag svarat på.. Är det inte intressant så tycker jag ändå att man kan skriva en rad och säga det. Då slipper jag gå och vänta, vilket jag tycker är respektfullt. Jag ser alltid till att svara på ett trevligt sätt, både när det är intressant, och när det inte är det.
Sv: Medryttarannonser - svara eller rata?
Sen tycker jag det är en knepig fråga när det gäller betalning så därför undrar jag varför folk måste ha betalt, för vrför söker man en medryttare, för att man inte har råd att ha häst annars eller för att man behöver hjälp med avlastning?
Jag som inte gillar att rida ut skulle nästan kunna betala för att någon gjorde det åt migAnnonserna som jag ratar på rak arm är när det är nått halvblod som går MSV-C som bor på en fin, lite större anläggning. Ägaren vill ha hjälp 1gång/vecka med att skritta ut i skogen. 1000 spänn/månad.
Bara för att du nu helt plötsligt har fått börja rida med kandar på tävling så ger det inte dig rätten att ta ut såna hutlösa priser för att SKRITTA ut på din "dyra" och "superfina " häst som går jättehöga klasser.
Men jag skulle jättegärna göra det om jag fick rida ut fritt under kontroll (inte flängrida) och om det var billigare! Jag kan lätt betala 500 kr för att faktiskt få RIDA en gång/vecka. Inte bara vara hästens vilodag